• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
novaveu
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • Home
  • /
  • Bull
  • /
  • Panem et circenses
CRÍTIQUES #NOVAVEU

Bull

per Cèlia Ventura
imagen
Cèlia Ventura
PER: Cèlia Ventura
ANAR A FiTXA DE L’OBRA

Panem et circenses

Publicat el: 19 de febrer de 2020

CRÍTiCA: Bull

Bull
La Villarroel, 8 de març de 2018

Al començament la veu de David Bagès ens diu “toreges o et toregen?”, i a Bull sabrem des del minut 1 que és el Thomas (Marc Rodríguez) que és torejat pels seus companys de feina (Joan Carreras i Mar Ulldemolins). El públic esdevindrà el qui observa però res no diu (i fins i tot riu en algunes acusacions), el qui presencia aquest bullying directe, el qui compra llaminadures per observar l’espectacle (panem et circenses que deien a Roma).

L’obra recorda lleugerament a El mètode Gronholm segurament per aquesta competitivitat feroç a l’oficina, tot i que manca de girs argumentals. Des del començament sabrem qui és torejat però també qui són els “dolents” i fins i tot intuirem el final. Tot i això l’obra no s’arriba a fer repetitiva perquè la seva curta durada (és d’una hora) fa que adquireixi dinamisme.

En conclusió, Bull és una obra curta, que busca incomodar el públic i no s’arrisca a grans plot twists però que compta amb un gran repartiment i que ens fa pensar, no només en què faríem nosaltres si tinguéssim aquesta situació a les mans, sinó en com de present està el bullying en el nostre dia a dia.

Cèlia Ventura
@soctastaolletes

TORNAR A CRÍTIQUES
CRÍTIQUES RELACIONADES / Bull

TÍTOL CRÍTiCA: Acoso y derribo en la plaza

PER: Bertran Salvador
Bertran Salvador
LLEGiR MÉS
novaveu
[email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat