• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
novaveu
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • Home
  • /
  • Turba
  • /
  • La revolució comença a la teva habitació
CRÍTIQUES #NOVAVEU

Turba

per Dolça Alcanyís
Turba 2
Dsc 2682
Dsc2586 2
PER: Dolça Alcanyís
ANAR A FiTXA DE L’OBRA

La revolució comença a la teva habitació

Publicat el: 22 de desembre de 2020

CRÍTiCA: Turba

Turba
Temporada Alta (online), del 19 de novembre al 22 de desembre de 2020

Quines són les condicions sine qua non d’una revolució? La violència n’és un element intrínsec? Quines conseqüències tenen les revoltes?

Turba és el tercer espectacle del col·lectiu Mos Maiorum, una companyia amb una clara voluntat de denúncia i quatre anys de trajectòria. Amb aquesta peça, planten a escena un bombardeig de preguntes a propòsit de les revolucions i les diferents formes de manipular les masses amb la finalitat de teixir lligams entre les revoltes passades, aquelles que no ens queden tan lluny, i les situacions extremes que estem vivint en la situació actual de pandèmia.

Aquesta peça utilitza com a dispositiu escènic conductor un programa radiofònic a través del qual s’entrellacen, en forma d’entrevistes, meetings o discursos, diferents veus reivindicatives de la història occidental dels darrers segles. Aquests recursos diversos de transmetre les paraules textuals que, en el seu moment, marcaren un abans i un després, reforça la idea de documental. Passant per Lenin o Angela Davis, arribem als eslògans actuals de “junts ho podrem tot, junts però separats” o “la revolución empieza en tu salón”, a través dels quals reflexionen sobre la comercialització de la idea de revolució i les contradiccions que se’n poden desprendre.

Pel que fa a l’escena, el públic disposat a dues bandes actua com a analogia de les confrontacions socials necessàries per a una revolució: els uns i els altres, cara a cara, dos bàndols en un espai compartit. L’ús d’una llum esquizofrènica i ambients sonors incerts, ens traslladen a un espai indefinit, descontextualitzat, fins i tot estratosfèric.

Nicolás Chevallier ens ofereix una dramatúrgia cacofònica saturada de missatges i eslògans pamfletaris, a través d’un llenguatge molt narratiu i multilingüe que plasma la internacionalització de la revolució.

«Turba»: multitud sense control (Vikipèdia).

Dolça Alcañiz

TORNAR A CRÍTIQUES
CRÍTIQUES RELACIONADES / Turba

TÍTOL CRÍTiCA: Fora de text

PER: Berta Cotrina
imagen placeholder
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El discurs dels oprimits

PER: Mireia Reynal
12 0062
LLEGiR MÉS
novaveu
[email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat