• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
novaveu
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • Home
  • /
  • Fairfly
  • /
  • La muntanya russa d’emprendre
CRÍTIQUES #NOVAVEU

Fairfly

per Eduard Cabezudo
Fairfly05 C Anna Fabrega
E Cabezudo Img 20240206 171427 3517x3518
PER: Eduard Cabezudo
ANAR A FiTXA DE L’OBRA

La muntanya russa d’emprendre

Publicat el: 15 de desembre de 2024

CRÍTiCA: Fairfly

Fairfly

Teatre de Salt, Temporada Alta, 7 de desembre del 2024.

 

No és d’estranyar que la companyia La Calòrica formi part, una vegada més, de la programació del festival Temporada Alta. Aquesta companyia catalana fa temps que és reconeguda com la companyia del moment, dintre del panorama teatral català. De fet, Fairfly s’havia presentat al festival el 2018, i aquesta temporada, 2024, l’hem gaudit de nou.

L’obra emmarca la situació d’uns companys de feina, els quals perilla el seu lloc de treball, i es plantegen crear una “start-up” pel seu compte. La narració explora la muntanya russa emocional que implica emprendre un projecte propi des de zero. Com és habitual en les produccions de La Calòrica, el relat parteix d’un concepte real i proper, transmetent l’emoció del procés a l’espectador/a i afegint-hi aquell toc còmic tan característic de la companyia.

Aquesta funció no es podria classificar com una obra profunda que et remou l’estómac o que et fa rumiar intensament. Més aviat, activa, o millor dit, desactiva,  altres parts del teu cos amb l’objectiu de fer-te desconnectar i gaudir. La seva funció principal és clara, seure a la butaca i riure una estona. Tot i això, la intensitat de l’obra recau en elements com l’alçament de la veu, que de vegades podria equilibrar-se millor amb altres recursos escènics o narratius per aconseguir un resultat més arrodonit.

Tret d’aquest punt de vista personal, es nota el domini teatral de la companyia. És una obra senzilla, acompanyada d’una escenografia minimalista i una narració ben estructurada, que permet a l’espectador/a seguir fàcilment els salts temporals que es produeixen al llarg del relat. A més, apropen al públic a dalt de l’escenari, fent-los viure des de més a prop la funció.

Molts es poden sentir identificats amb aquesta obra. Qui no ha xerrat amb els amics i les amigues sobre emprendre un projecte entre riures i algun beure? Qui sap, potser aquesta companyia et crea prou motivació per emprendre el teu propi projecte… o no.

 

Eduard Cabezudo Serrano

TORNAR A CRÍTIQUES
CRÍTIQUES RELACIONADES / Fairfly

TÍTOL CRÍTiCA: Teatre jove per les quatre bandes

PER: Sílvia Mercè i Sonet
imagen placeholder
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La consolidació d’una aposta segura

PER: Raul Coluche
imagen placeholder
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Drosophila melanogaster (vídeo crítica)

PER: Cèlia Ventura
Cèlia Ventura
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Babyfly

PER: Joana Cortils
Joana Cortils
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Fairfly: única, hilarant, explosiva

PER: Anna Molinet
Anna Molinet
LLEGiR MÉS
novaveu
[email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat