• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
novaveu
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • Home
  • /
  • Alba (o el jardí de les delícies)
  • /
  • La mecànica de la humanitat
CRÍTIQUES #NOVAVEU

Alba (o el jardí de les delícies)

per Belén Caparrós
imagen
imagen placeholder
PER: Belén Caparrós
ANAR A FiTXA DE L’OBRA

La mecànica de la humanitat

Publicat el: 19 de febrer de 2020

CRÍTiCA: Alba (o el jardí de les delícies)

Alba o El jardí de les delícies
El Canal, 16 de novembre de 2018

Fotografia: Temporada Alta

Quant d’humà té la humanitat? O quanta humanitat té una màquina?

Aquestes i altres reflexions entorn l’ús de les màquines i la por que tenim l’humà al no control o la por a la soledat són temes que tracten a Alba (o el jardí de les delícies).

Alba, interpretada per Montse Guallar, decideix el “més val viure sola que mal acompanyada”. I prefereix la companyia de la J, el paper que interpreta Clàudia Riera. Es tracta d’un robot que és una rèplica de la mateixa Alba quan tenia 23 anys. J realitza un paper que requereix de rigurositat tècnica, ja que ha d’interpretar la veu i moviments eficients propis d’una màquina. I alhora ens va traslladant en una espècie de poesia melosa gràcies al seu to de veu fi.

L’Alba, professora agitada d’Art a la universitat, prefereix viure en el seu món ple de simbiosis entre les obres d’art, la vida i la companyia de la J. Prefereix deixar a un costat a l’Home, interpretat per Lluís Marco, la seva ex-parella que expressa de forma sovint la por a la soledat. L’Home tot i confondre’s amb la J per la gran semblança a l’Alba, no aconsegueix entendre com l’Alba prefereix la companyia d’un robot basat en la intel.ligència artificial (IA) abans que la d’un humà.

Llums, tecnologia i acció!

Alba (o el jardí de les delicies) és una obra que treballa una posada en escena brillant entre cambis d’escenaris en ple directe que acompanya a l’espectador en tot moment. El joc de llums i la tècnica de mapping o els hologrames transporta a pures sensacions de virtualitat entre fons blancs, grisos i fusta que segueixen un estil modernista i el diafanisme.

També cal destacar l’encert de la sel.lecció musical que entrellaça moments de silenci i la virtuositat dels actors.

Alba (o el jardí de les delícies) realitzada al teatre El Canal de Salt i amb un aforament complert ha format part del Festival Temporada Alta de Girona.

Més info tècnica

Text: Marc Artigau
Direcció: Raimon Molin
Intèrprets: Montse Guallar, Lluís Marco i Clàudia Riera

Una coproducció d’Atrium Produccions, ENA (Escena Nacional d’Andorra), Teatre Nacional de Catalunya i Temporada Alta.

Belén Caparrós
@belencaparros

TORNAR A CRÍTIQUES
CRÍTIQUES RELACIONADES / Alba (o el jardí de les delícies)

No hi ha crítiques relacionades

novaveu
[email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat