• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
novaveu
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • Home
  • /
  • Trópico de Covadonga
  • /
  • Justícia poètica contra l’oblit
CRÍTIQUES #NOVAVEU

Trópico de Covadonga

per Anna Molinet
Rodrigocuevas
Anna Molinet
PER: Anna Molinet
ANAR A FiTXA DE L’OBRA

Justícia poètica contra l’oblit

Publicat el: 19 de febrer de 2020

CRÍTiCA: Trópico de Covadonga

Trópico de CovadongaFira Tàrrega, 8 de setembre de 2019

© El Cohete

Al col·legi de Sant Josep ens trobem amb una de les propostes més potents de Fira Tàrrega, malgrat sigui alhora una de les peces menys “de carrer” (espai cobert i amb graderia a la italiana). Es tracta de Trópico de Covadonga, una creació de Rodrigo Cuevas. Ens presenta un format força clàssic de concert, però on també hi ha una presència performàtica important. Entre una cançó i altra, interpel·la al públic i el fa partícep de l’espectacle.

Ell mateix s’autodenomina agitador folclòric, una definició molt encertada, ja que ens trobem davant d’un artista que mesclant folclore espanyol (en especial asturià) i música electrònica ha creat el seu propi imaginari, on ens convida a entrar.

Les cançons, a banda de ser una amalgama perfecta de diferents gèneres, tenen una alta càrrega històrica i reivindicativa, homenatjant a figures que van protagonitzar petites grans revolucions i que han quedat en l’oblit. En les seves pròpies paraules: “ja que no es va fer justícia en el seu moment, sento que com a mínim aquestes persones mereixen justícia poètica“

En resum, ens trobem amb un espectacle molt ben teixit, ple de color a nivell musical i que emociona. Una crida a viure la vida de manera diversa i lliure.

Anna Molinet@Annafase_

TORNAR A CRÍTIQUES
CRÍTIQUES RELACIONADES / Trópico de Covadonga

No hi ha crítiques relacionades

novaveu
[email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat