• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
novaveu
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • Home
  • /
  • Fun home
  • /
  • Come to the Fun Home
CRÍTIQUES #NOVAVEU

Fun home

per Maria Pujol
imagen
Maria Pujol
PER: Maria Pujol
ANAR A FiTXA DE L’OBRA

Come to the Fun Home

Publicat el: 19 de febrer de 2020

CRÍTiCA: Fun home

Fun Home
Teatre Condal, 3 d’Octubre de 2018

Soc partidària de la idea de que els musicals agraden molt o no agraden gens. Que són un tipus d’espectacle al que has d’estar habituada per saber apreciar-los ja que, per contra, es solen fer difícils de seguir. Després de veure Fun Home he de dir que, o bé m’equivoco completament, o bé finalment han aconseguit captivar-me. Em costa trobar paraules negatives per explicar el que aquest equip, encapçalat per Daniel Anglès, ha aconseguit portant aquest musical de Broadway a casa nostra.

Fun Home parteix d’una novel·la gràfica autobiogràfica amb el mateix nom, escrita i protagonitzada per Alison Bechdel. La història gira al voltant de la vida de l’Alison que ens explica el descobriment de la seva sexualitat i com aquest, igual que tota la seva vida, estava influenciat fortament per la relació amb el seu pare. Ens trobem a escena amb una Alison nena, una d’adolescent i l’adulta que ens expliquen la història des dels respectius moments de la seva vida. Alison, primera protagonista d’un musical de Broadway obertament lesbiana, es troba amb un pare homosexual que no s’accepta mai del tot i decideix acabar amb la seva vida.

El muntatge brilla per moltes coses. Començant per la música, sota la direcció de Miquel Tejada, i continuant per l’escenografia. Marc Salicru, Raquel Ibort i Marc Udina converteixen l’escenari del Condal en una espectacular casa dels Bechdel que es va movent i canviant al llarg de la representació, abraçant molt bé en tot moment als personatges.

Aquests estan interpretats de manera impecable per tots els actors. Destacant d’entrada la feina dels nens, Noa Flores, Aleix Colomer i el joveníssim Jan Gavilan (que alternen paper amb sis altres nens depenent de la funció). Clara Solé representa a l’Alison de jove amb tota la frescor i rigor que implica el personatge en aquella època. I Mariona Castillo es converteix en l’Alison adulta que, sense deixar l’escenari en cap moment, ens va narrant historia d’una manera molt atractiva i dolça. Daniel Anglès assumeix el dificilíssim repte de fer de pare de l’Alison, acompanyat de la Pilar Capellades que s’encarrega de fer-ne de mare. Els dos, però, superen molt bé el repte.

Difícilment podrem trobar un musical tan atractiu a casa nostra com Fun Home. Ja sigui per la polèmica temàtica que tracta, per les cançons o per les magnífiques interpretacions de tots els actors. Una idea molt encertada que rarament deixa indiferent.

Maria Pujol Cortada

TORNAR A CRÍTIQUES
CRÍTIQUES RELACIONADES / Fun home

TÍTOL CRÍTiCA: Bechdel arriba al Paral·lel

PER: Nil Martín
Img 2416 2
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Onyric obre les portes

PER: Sílvia Mercè i Sonet
imagen placeholder
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Llar (home) no és el mateix que casa (house) (tuitcrítica)

PER: Cèlia Ventura
Cèlia Ventura
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Pastís deliciós amb tots els ingredients

PER: Martí Rossell Pelfort
Marti Rossell At21.20.43 1184x1186
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Home, not so sweet, home

PER: Anna Molinet
Anna Molinet
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La família dissortada també riu, i canta

PER: David Jou Bueno
David Jou Bueno
LLEGiR MÉS
novaveu
[email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat