• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
novaveu
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • Home
  • /
  • Likes
  • /
  • Al públic de la Hiroshima li agrada Núria Guiu
CRÍTIQUES #NOVAVEU

Likes

per b3d6a296c2
imagen
imagen placeholder
PER: b3d6a296c2
ANAR A FiTXA DE L’OBRA

Al públic de la Hiroshima li agrada Núria Guiu

Publicat el: 19 de febrer de 2020

CRÍTiCA: Likes

Likes
Sala Hiroshima, 20 d’octubre de 2018

Likes. Si no hem viscut a la cova en aquests últims deu anys estarem súper familiaritzats amb aquest concepte. Ara bé, ens arribem a imaginar tot el que un like comporta? Darrera d’un simple botó, que fins i tot ens pot semblar quelcom molt banal, s’amaga la moneda de canvi del s. XXI. Aquest és el bé de prestigi que va escollir Núria Guiu com a objecte d’estudi per un treball del grau d’Antropologia, treball que va decidir complementar de forma molt encertada amb la peça que tractem a continuació. Em permeto en aquest moment fer una apreciació molt personal però necessària en la meva opinió que és emfatitzar i valorar que Guiu hagi recorregut a la totalitat dels seus recursos personals, incloent-hi els corporals i coreogràfics per fer una aproximació nova i totalment diferent a aquesta temàtica prenent el àmbit acadèmic com punt de partida.

La proposta de Guiu comença amb una explicació introductiva sobre la seva investigació i continua amb una segona part on demostra el que ha pogut veure i aprendre a les xarxes, la qual evoluciona a una composició més aviat performativa. Per interessos personals va escollir endinsar-se en els extensíssims mons dels tutorials de ioga i els cover dance. A priori ens poden semblar disciplines completament oposades, però tal i com exposa la ballarina amb molt bon criteri coreogràfic, la dimensió digital i el bombardeig massiu d’informació que aquesta comporta acaba desvirtuant el cos i la seva fisicalitat de tal forma que la percepció acaba sent en les dues pràctiques la d’un cos asèptic que es mou frenètica i gratuïtament. Bé, de fet no, no és gens gratuït: és la conseqüència de prioritzar quantitat a qualitat, amb l’objectiu d’acumular el major nombre de likes possible.

La posada en escena és intencionadament senzilla i per tant efectiva en resultat: Núria Guiu presenta la peça sense cap tipus de pretensió, de la forma més objectiva possible, tal i com presentaria uns resultats d’un estudi quantitatiu, controlant música i il·luminació des del propi escenari. No hi ha res a amagar, ni tampoc a treure a la llum o criticar, simplement retrata i ho fa amb un punt d’humor molt agraït: enmig de la voràgine de passos de ball s’atura en una asana de ioga de certa dificultat i fa un parell de girs d’ulls ràpids volent dir “mireu el que estic fent, això mereix un like, oi?” i continua incrementant progressivament la velocitat i quantitat de moviment fins que anima a picar de mans al públic i sense adonar-nos pràcticament ens trobem aplaudint-la. Efectivament li hem fet un bon (i merescut!) like.

Cristina Vidal Ferré
@criscriscrispeta

TORNAR A CRÍTIQUES
CRÍTIQUES RELACIONADES / Likes

TÍTOL CRÍTiCA: Què tenen en comú el ioga i les dance cover?

PER: Judit Martinez Gili
Judit Martinez 13 96x96
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Dansa i prestigi digital

PER: Nil Martín
Img 2416 2
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Likes: cossos a les xarxes socials

PER: Anna Molinet
Anna Molinet
LLEGiR MÉS
novaveu
[email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat