• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
novaveu
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • Home
  • /
  • Electra
  • /
  • Un mite grec en passió flamenca
CRÍTIQUES #NOVAVEU

Electra

per Eva Campos
imagen
Eva Campos
PER: Eva Campos
ANAR A FiTXA DE L’OBRA

Un mite grec en passió flamenca

Publicat el: 19 de febrer de 2020

CRÍTiCA: Electra

Electra
Teatre-Auditori de Sant Cugat del Vallès, 30 de març de 2019

Fitxa de l’obra a l’INAEM

“Comprenc que faig coses intempestives i que no són apropiades per a mi. Però l’hostilitat que ve de tu i els teus actes em forcen a fer-ho.”

— Electra a Clitemnestra
en el llibre de Sòfocles

El director i coreògraf Antonio Ruz juntament amb el Ballet Nacional de España aconsegueix transformar i adaptar el mite grec d’Electra en una història ambientada a l’Espanya rural utilitzant una de les (nostres) danses més conegudes al món: el flamenc.

Amb influència d’Antonio Gades però amb tocs contemporanis tant a la coreografia com a l’escenografia (funcional i abstracte), el món de l’Electra original queda emmarcat en una passió flamenca, demostrant que aquestes històries i emocions humanes, és igual en quina època o ambient passin, són part de la nostra naturalesa. La passió per amor, les enveges i venjances, les ànsies de poder i la crueltat queden perfectament retratades pel conjunt espectacular de ballarins així com la música en directe de l’Orquestra Simfònica del Vallès i la veu impressionant de la cantaora Sandra Carrasco.

La posada en escena de moltes parts (quadres) podríem dir que és completament pictòrica, aconseguint llums que semblen impossibles, properes al barroc en pintura. Escenes com el pròleg (Fotografía de Familia) o el malson de Clitemnestra passen a un pla de memòria i oníric, quasi irreal però que sabem que no ho és perquè veiem que és en viu. Avui dia diríem que sembla un efecte digital.

La coreografia i la compenetració del cos de ball em van transportar a un lloc més gran que l’escenari físic. L’exactitud dels seus moviments en grup em va fascinar així com la integració de la cantaora entre els ballarins i ballarines.

Personalment, l’ús de les castanyoles i el vestuari (les faldes sobretot) em van transportar tan a prop del fosc món de la mort (o d’Hades) que no vaig gosar parpellejar ni respirar i vaig patir un calfred incòmode. Tanmateix, per una altra banda, hi ha moments molt íntims, especialment quan mostren amb el moviment i el gest com de bell i delicat pot ser fer una trena.

“Oh, raça d’Atreu, quines innumerables calamitats has patit abans d’alliberar-te per aquest últim esforç!”

Eva Campos
@platartistic

TORNAR A CRÍTIQUES
CRÍTIQUES RELACIONADES / Electra

No hi ha crítiques relacionades

novaveu
[email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat