• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
novaveu
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • Home
  • /
  • Esmorza amb mi
  • /
  • Los cuentos empiezan en los desayunos
CRÍTIQUES #NOVAVEU

Esmorza amb mi

per Quelot Martín
imagen
1580051295102
PER: Quelot Martín
ANAR A FiTXA DE L’OBRA

Los cuentos empiezan en los desayunos

Publicat el: 19 de febrer de 2020

CRÍTiCA: Esmorza amb mi

Esmorza amb mi
Sala Beckett, 25 de maig de 2018

Fins el 10 de juny a la Sala Beckett hi podem anar a veure “Esmorza amb mi”, la darrera proposta d’Iván Morales en la que ens parlarà de l’amor i el desamor per arribar a la quotidianitat i els cicles d’una vida que continua inexorable i es construeix sobre petites coses, com un esmorzar.

No hi trobarem una profunda reflexió sobre la fi de l’amor, sobre la transcendència vital d’un fet així en l’existència d’una persona. Esmorza amb mi ens mostra simplement un petit fragment de la vida d’unes persones en el que, certament, hi ha amor i desamor. Moments així no són fàcils i la Natalia, el Salva, en Sergi i la Carlota els viuran amb intensitat. Que cadascú en tregui les lectures que hi vegi.

Des d’una camilla freda i metàl·lica i poca cosa més Anna Alarcón (Natàlia), Andrés Herrera (Salva), Mima Riera (Carlota) i Xavi Sáez (Sergi) ens portaran amb ells en aquest vibrant moment sense deixar ni un racó de la sala sense utilitzar, transportant-nos amb les seves paraules per hospitals, carrers, cases, dies i nits. Una boirina suspesa en l’aire acompanya el pesat silenci quan ells callen. Amb una il·luminació fosca, jocs de feixos de llum i una escenografia diàfana i a vegades distant i tot, totes dues de la mà de Marc Salicrú, escena a escena l’obra avança en un ambient lleugerament místic, com un record, fet que contrasta amb la presència i contundència dels personatges. Potser un reflex de la ceguera i distorsió de quan mirem el món des del prisma de les emocions intenses.

Darrerament les projeccions estan de moda, sobre el fons, sobre teles, sobre els propis actors, al terra… I és possible fins i tot que en algun cas s’arribi a jutjar la modernitat d’una posada en escena ja no per la utilització d’aquest recurs, que ha deixat de ser un fet trencador fa temps, sinó per la naturalitat i manera orgànica en que s’integra a l’escena. No obstant, quan els actors, enmig de l’escenari i amb total normalitat, controlen no només les càmeres que filmen en directe una projecció,  sinó també la il·luminació, el so i fins i tot les olors del seu espai escènic els de La Beckett poden presumir de ser representants punters d’un nou pas del teatre cap a una experiència quasi immersiva.

Quelot Martín
@quelcom_

TORNAR A CRÍTIQUES
CRÍTIQUES RELACIONADES / Esmorza amb mi

TÍTOL CRÍTiCA: L’amargor del desamor

PER: Adriana Vázquez
imagen placeholder
LLEGiR MÉS
novaveu
[email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat