• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
novaveu
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • QUI SOM A # NOVAVEU
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • ACTIVITATS
  • RECOMANA
  • Home
  • /
  • Èdip
  • /
  • Entre les desgràcies les que fan més mal son les que parteixen de les pròpies decisions
CRÍTIQUES #NOVAVEU

Èdip

per Quelot Martín
imagen
1580051295102
PER: Quelot Martín
ANAR A FiTXA DE L’OBRA

Entre les desgràcies les que fan més mal son les que parteixen de les pròpies decisions

Publicat el: 19 de febrer de 2020

CRÍTiCA: Èdip

Èdip
Teatre Romea, 14 d’abril de 2018

El Romea es vesteix de clàssic amb Èdip, l’arxifamosa tragèdia de Sòfocles. Ho fan tornant a apostar pel tàndem Broggi – Manrique tot i que aquest cop en una proposta menys trencadora a les que ens tenien acostumats i tirant del text d’un dels gegants de l’antiga Atenes.

A Èdip hi trobem un rei que no volia regnar, que s’ha guanyat la posició amb els seus propis mèrits derrotant la terrible esfinx, enemic que els propis deus havien anunciat que tan sols algú amb el do de la vidència podria derrotar. Èdip desafia els déus en un cant a la força i intel·ligència humana, potser una mirada al creixement d’una societat que mica en mica es posa dempeus per dependre de si mateixa, i acaba castigat abans de néixer per una broma macabra del destí. Però és realment l’atzar o potser un càstig dels deus per atrevir-se a utilitzar l’enginy enlloc de la pregària?

En aquesta ocasió ens trobem davant d’una representació que transmet el sentiment del classicisme grecoromà des de la verticalitat i estaticitat corporal d’una actuació molt narrativa. Una elecció adequada però que tal vegada fa que els temps es percebin molt lents especialment a la primera meitat de l’obra. L’escenografia, molt simplificada, no es troba a faltar degut al format de la actuació i es percep una boirina terrosa suspesa en l’aire que aporta una sensació mística a l’espectador. Tampoc el vestuari disposa de grans excentricitats, marcat únicament pel contrast temporal entre la vestimenta d’Èdip i la resta dels personatges, potser una al·lusió a la diferència que han mostrat quan ha calgut enfrontar els desafiaments a la seva societat.

Amb tot aquesta obra és, com algú em va dir abans de veure-la, una bona manera per passar la tarda. Potent, intensa, que enganxa tot i fer-se lenta a moments i un clàssic. No obstant es sent una mica curta pels noms propis que la acompanyen.

Quelot Martín
@quelcom_

TORNAR A CRÍTIQUES
CRÍTIQUES RELACIONADES / Èdip

TÍTOL CRÍTiCA: Una persona esclava de la por és una bèstia perduda

PER: Joana Cortils
Joana Cortils
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un clàssic de lenta digestió

PER: Cèlia Ventura
Cèlia Ventura
LLEGiR MÉS
novaveu
[email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat