CRÍTIQUES

VALORACIÓ
8
La difícil definició de la paraula Amor
Publicat el: 27 de setembre de 2023
CRÍTiCA: Amor a mort
En el seu quart espectacle, The Feliuettes, convertides en unes desconcertades, fastiguejades, cansades, deprimides, desesperades i enfadades Muses de l´amor, es pregunten: “ ¿l´amor a mort?”. Ho faré perquè m´estimis..Amor a mort, es la seva resposta a la pregunta de les Muses. Divertit, estimulant, decebedor, indignant, controvertit, irrespectuós, crític, punyent, àcid, tendre i contradictori, com l´amor mateix, un sentiment tan difícil de definir i explicar.
L´amor de parella, el normatiu i els altres; l´amor a la família, a les amistats; l´amor pels fills. L´amor per un mateix (una mica la mare dels ous), l´amor romàntic, l´amor interessat, l´amor desinteressat, l´amor tòxic, l´amor malaltís, l´autoestima (ai, l´amor per un mateix!)……el poliamor.
¿L´amor mou el món?. La resposta científica es que no, “el món es mou per rotació i translació”. Però l´amor es una força que empeny i es fruit de vida. Però els humans, sers patèticament entranyables i insuportablement maldestres (capaços d´ensopegar una i altre vegada i altre amb la mateixa pedra), son capaços de fer de l´amor tot el contrari del que significa o embolicar la troca fins a no saber sortir-se’n.
La Laia Alsina i Riera, la Maria Cirici i la Laura Pau, amb la complicitat aquesta vegada de l´Eu Manzanares a la direcció, s´han embolicat a posar en solfa i ordenar i a l´hora desordenar això que en diem Amor.
Amb el seu humor sarcàstic, punyent, àcid, transgressor i des d´una òptica feminista, però crítica també amb les dones, The Feliuettes, de blanc, negres i verd, filen un continuat de situacions i reflexions, amanit de cançons.
El resultat es una mica irregular, però la seva absoluta solvència interpretativa i el veure-les evolucionar per l´escenari, amb aquestes veus tan ben ajustades es tot un regal per l´espectador. Cal dir que el llistó temàtic se l´han posat molt alt…reflexionar i qüestionar quelcom tan eteri i indefinible com l´Amor.
Ni poetes, ni profetes, ni escriptors, ni compositors, ni cantants han aconseguit acabar de definir el tema.
Amb elles…
Modesto Lai les acompanya a l´escenari i com a pianista. La directora Eu Manzanares es actriu, dramaturga i directora. Entre d´altres ha estrenat com a autora les obres Lo nuestro (Sala Flyhard), Frank (Teatre Lliure), i Dopaland (Sala Fénix).
Els textos dels diversos sketches son de Xavi Morató, Mireia Giró, Adriana Segurado, Eu Manzanares, Laura Pau i Laia Alsina i Riera. Les musiques son de Gerard Sesé, Ariadna Cabiró i Arnau Tordera.
The Feliuettes
Va néixer el 2015, amb l´espectacle The Feliuettes, homenatge còmic amb cançons de la Núria Feliu. Va seguir amb Cobi, Curro i Naranjito (2017) i Akelarre (2018). Han creat un estil amb un humor i unes postes en escena, combinant text i cançons molt personal. Brillants cantants i actrius, amb una notable polivalència i vis còmica, elles son la Laia Alsina i Riera, la Maria Cirici i la Laura Pau. En els mesos de maternitat de Maria Cirici (per cert atenció al sketch on ella protagonitza l´amor maternal, va ser Ana Herebia qui la va substituir.
Text, [email protected]
CRÍTIQUES RELACIONADES / Amor a mort
TÍTOL CRÍTiCA: Els perills del poliamor escènic
PER: Ramon Oliver

VALORACiÓ
6
TÍTOL CRÍTiCA: Tres Cupidos amb metralleta
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
8