• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Medea. Emma Vilarasau
  • /
  • Intensitat interpretativa i sobrietat formal
CRÍTIQUES
imagen
Teresa Ferré
PER: Teresa Ferré

VALORACIÓ

7

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Intensitat interpretativa i sobrietat formal

Publicat el: 1 de maig de 2018

CRÍTiCA: Medea. Emma Vilarasau

La foscor i el buit marquen el camí cap a la gola del llop, aquesta tragèdia majúscula que és Medea, una de les apostes fortes d’aquesta temporada del Lliure que d’entrada té més d’un al·licient per atreure el públic: la protagonista, la versió a partir de les obres d’Eurípides i Sèneca que signen Alberto Conejero i Lluís Pasqual directa al moll de l’os i d’una hora de duració, i la concepció escenogràfica que torna a mostrar la versatilitat de la sala Fabià Puigserver.  (…)

Andreu Benito és un Creont d’equilibri convincent també quan és un espectador més, mentre Roger Coma ha dibuixat un Jasó fermament discret. Tots dos secundaris d’Emma Vilarasau,  qui arrenca en un estat d’ira que mantindrà fins al final a base d’extenuació física i psicològica. Una entrega poques vegades vista en un escenari. (…)

No és el primer cop que Emma Vilarasau interpreta una mare que mata els descendents. Ja ens va colpir aquella Nela de La infanticida, monòleg dramàtic en vers de Víctor Català que va interpretar el 2009 al Romea. Amb Nela podíem empatitzar amb la seva decisió, però Medea continua plantejant-nos un incògnita que dos mil anys després encara ens resulta incomprensible i inquietant. Aquesta adaptació, però, té l’encert de potenciar altres aspectes que ressonen actuals convertint l’espectacle en una proposta molt recomanable per deixar-se fascinar per l’eternitat de la tragèdia com a gènere teatral. 

CRÍTIQUES RELACIONADES / Medea. Emma Vilarasau

TÍTOL CRÍTiCA: Quan la gelosia se’n va de les mans…

PER: Teresa Bruna
Teresa Bruna
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sota la tràgica pluja d’aquest molt potent muntatge, l’esplèndida Emma Vilarasau mostra tota la raonable fúria de Medea

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una Medea humana i complexa

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Potser el millor de la Vilarasau; potser el millor de Lluís Pasqual

PER: Pep Vila
Pep Vilacritic69 200x200
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La fugida endavant d’una mare desesperada

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat