CRÍTIQUES

VALORACIÓ
8
ESTIMULS PELS MES PETITS
Publicat el: 28 de gener de 2017
CRÍTiCA: Cinemúsica
Seguint l´estela de PintaMúsica, el premiat espectacle per a
nadons (0 a 3 anys, ideal per 2-3 anys), estrenat el 2015, ara ens arriba CineMusica, una nova creació del jove tàndem
Gisela Juanet (concepció i guió) i Berta Ros (música i guió). Una nova i
eficaç introducció al món del teatre pels més petits en la que la música en
directe, el gest teatral i el cinema es fonen amb un joc d´ estímuls visuals i
sonors i amb la fascinació d´un tren elèctric que voltarà oportunament
l´escenari.
Un acurat equilibri
en el que les imatges puntuals dels inicis del cinema ajuden i estimulen però
no li prenen protagonisme al fet teatral i musical gestualitzat amb encant i empatia
per les dues joves músics-actrius elegantment vestides amb models modernistes
estil cancan.
Un nou encert d´Unics Produccions que donant mostres de
la seva notable capacitat creativa i logística, organitza les matinals CCCB Babies, el Viu el Teatre al Teatre Poliorama i el Petit Romea, a l´hora que produeix espectacles com el que ens ocupa
i un espectacular muntatge basat en l´Alicia
de Lewis Carroll que s´estrenarà a finals de febrero..
Les joves i brillants
musics Marta Muñoz (pianista i
concertista, titulada al Conservatori del Liceu i professora a l´Escola Joan
Llongueras, veure videos de concerts a youtube, www.joanllongueras.cat. Actualment està dins l´orquestra d´Scaramouche-Teatre Victòria, a cura del piano) i Estela Córcoles
(titulada a l´ESMUC, i component del Quartet Neuma de flauta travessera, www.quartetneuma.com), inicien amb gràcia
i estil la seva projecció també com a actrius, dirigides per en Dani Coma (music i pedagog , compositor,
creador del grup Macedònia i director de teatre, www.danicoma.com).
A la pantalla es pot
gaudir de l´arribada del tren dels
germans Lumière (primera projecció cinematogràfica, 1895), Charles Chaplin en
el seu mític personatge de Charlot a El
noi-El chico-The kid (1921) i a
l´escena d´El gran dictador (1940),
on juga amb la bola del món, a Buster Keaton a El maquinista de la General (1926) i a Harold Lloyd passant-les magres
escalant un gratacel a L´home mosca (1923).
Més información, www.unicsproduccions.com y www.viuelteatre.com
Text : [email protected]
CRÍTIQUES RELACIONADES / Cinemúsica
TÍTOL CRÍTiCA: I un dia va arribar el cinema!
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Notable equilibri entre cinema, música i proximitat
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
8