CRÍTIQUES

VALORACIÓ
7
Esgotadora construcció i destrucció d’un imperi a l’aire
Publicat el: 12 de juliol de 2016
CRÍTiCA: Lehman Trilogy
Roberto Romei és un director que li agrada parlar de l’actualitat. Pujar a escena històries que siguin un mirall de l’avui. Efectivament, és tota una lliçó d’economia i una pedagògica mirada a la perversitat del capitalisme, que va néixer com l’oportunitat a què els que no tenien recursos poguexssin finançar elñs seus projectes tangibles a ser una màquina calculadora en què ja no se sap què es ven, què es compra i perquè, tot de cop, pot caure tot un impero per un mal dia de descofiança amb les empreses mundials.
El text planteja dues parts ben diferenciades: a la primera, es veu com neix i s’assenta, mica en mica i amb l’esforç d’un estalviador amb alguna idea revoluconària el progrés a la botigueta de Lehman Brothers; a la segona, arriba l’excés, la multiplicació dels diners com si fossin pans i peixos, l’accès al món en què el diner és virtual, intangible i que, en cas de crisi, cauen els que no tenen prou recursos que són devorats pels seus antics companys de borsa. Una segona part que acaba sent esgotadora, tant per a a actors com per a espectadors, que agraïria alguna retallada de les repeticions (no totes, tampoc) qque permeti una certa continuïutat en la forma narrativa però sense excedir-se com ara. L’espai escènic és igualment atractiu en la construcció del primer quadre, mentre que en el segon, amb l’atalaia i la butaca instal·lada no amaga cap sorpresa. Podria haver estat ocasió per anar desmuntant els fonaments del naixement per donar nou aire a una escena amb massa paruala i només moviment d’actors per l’estructura monumental.
El treball dels sis actors és notable. Saben construir els personatges en els diferents moments d’ingenuïtat, poder i declivi de la seva vida. Si Robert, el nét, saltironeja quan té sis anys i s’adorm a la butaca quan tot s’esfondra (el negoci i la seva primera relació de parella). De fet, la manera com accedeixen al seu món familiar denota bé els canvis de concepció vital per a una família jueva, que vol mantenir la tradició vinguda de la seva Baviera natal.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Lehman Trilogy
TÍTOL CRÍTiCA: Excel·lent muntatge per entendre més d’un segle de capitalisme
PER: Teresa Ferré

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Qui tot ho vol, tot ho perd
PER: Núria Sàbat

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Com més amunt, més forta la caiguda
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: El poder destructor dels diners fàcils
PER: César López Rosell

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: UNA LLIÇÓ D´ECONOMIA, D´HISTORIA i DE TEATRE
PER: Ferran Baile

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Narratúrgia
PER: Francesc Massip

VALORACiÓ
6