• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Sapiens Zoo
  • /
  • Una peça de traspàs, de llenguatge en construcció, que manté la radicalitat de sempre
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

7

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Una peça de traspàs, de llenguatge en construcció, que manté la radicalitat de sempre

Publicat el: 15 de maig de 2016

CRÍTiCA: Sapiens Zoo

Animal religion tendeixen a presentar
una escena desordenada, bruta, imprecisa. De sobte, surt Qiim Girón
mentre canta una dona a la sarsuela i es posa a netejar el terra, fer
la vertical o alçar-la en braços. És un fet asocial que ell entén
com a natural. També a Tauromàquina o Chicken legz, hi ha aquesta
sensació de deixar el quadre a mitges, de tapar-lo amb una altra
acció. Hi ha doncs, accions que s’encadenen i és l’espectador el
que ha de triar. Potser la dificultat en aquest Sapiens Zoo és que
el treball ve carregat de foscor. Per tant, moltes d’aquelles accions
paral·leles queden en la penombra. Però com que la genial idea de
la il·luminació dinàmica que va enfocant cada un dels
quadres, trenca aquella incoherència típica d’Animal religion i
despista més de la trama, si és que n’arriba a haver. En tot cas, els artistes traslladen l’espectaor a un lloc fosc, d’una brutalitat impune-

Sí que hi ha moment espectaculars,
d’una plasticitat preciosista i d’una lletjor estètica (que evoca a
l’univers estrafet, de Marta Carrasco (i de Carles Santos a Patetisme il·lustrat, per exemple), amb sabates de plataformes impossibles de caminar. La pega d’aquest Sapiens Zoo és que no es veu enlloc la relació
amb el títol, ni entre els personatges. Casascú té un món però no es
fa transparent a l’espectador. Queda tot opac, que s’ensopega
(volgudament, sí, però que descol·loca el públic), es despulla i
es vesteix. Sembla més aviat una peça encara en construcció amb
algunes troballes com el fet que, des de terra, es pugui practicar
l’exercici de suspensió de cabells, tot girant l’artista agafant-la
de l’anella. Definim-la, doncs com una interessant peça de recerca de llenguatge que pot desembocar en un muntatge icònic (si acaba de fer visibles per on dominar-la) o que pot conduir-ne a un de nou, d’aquí un temps, que els catapulti a un esglaó superior del circ contemporani internacional. Caldrà, però, que domestiquin d’alguna manera la seva radicalitat per no trencar tots els ponts amb l’espectador més inquiet.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Sapiens Zoo

TÍTOL CRÍTiCA: Impactant performance que rebla expectatives

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un circ amb missatge

PER: Marcel Barrera
Marcel Barrera
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La cova del desastre

PER: Jordi Sora i Domenjó
imagen placeholder
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Segur que és només caos?

PER: Jordi Jané
Jordi Jané
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat