CRÍTIQUES

VALORACIÓ
8
El muntatge utilitza tots els recursos al seu abast del ram de les tecnologies
Publicat el: 4 d'octubre de 2015
CRÍTiCA: Aladdin #ThePopMusical
Tothom coneix el conte que forma part del recull de ‘Les mil i una nits’ dedicat al personatge d’Aladí i la llàntia meravellosa. Per tant, la referència universal és el punt de contacte entre la trama i els espectadors, tant els més primerencs com els més veterans. Si allà, originàriament la Xina, el bruixot embolica un pobre jove perquè li recuperi la llàntia màgica d’una cova plena de perills, aquí, ja en el món sense fronteres de la xarxa i l’objectiu i la mirada posada als Estats Units com a meca de la fama, el tal bruixot és una mena de botiguer d’objectes de segona mà, i el pobre jove, un xicot d’un grup de rock integrat per ell i un altre noi i una noia, en fase de llançament, que assagen per presentar-se a un concurs televisiu, però no tenen ni un duro per comprar-se una nova guitarra elèctrica.
El muntatge utilitza tots els recursos al seu abast del ram de les tecnologies, les més conegudes a hores d’ara pels potencials espectadors de l’espectacle. Des de connexions virtuals per skype a projeccions audiovisuals, des de termes lingüístics anglosaxons als més familiars de la comunicació quotidiana com twitter, facebook, instragram, spotify i tota la pesca.
I això sense oblidar el món encara potent de la vella televisió, amb un concurs de nous grups i el llançament a l’èxit del guanyador, l’explotació a tot preu per no perdre la fama i l’opressió d’un agent artístic inesgotable sobre una jove cantant i model, a qui anomenen Jasmine, que decidirà abandonar l’èxit fàcil per fer allò que li agrada de debò i afegir-se al grup de rock. (…)
CRÍTIQUES RELACIONADES / Aladdin #ThePopMusical
TÍTOL CRÍTiCA: Enginyosa adaptació, de nou, de La Roda Produccions
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
7