• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Confidències a Al·là
  • /
  • Soliloqui a dues veus
CRÍTIQUES
imagen
Iolanda G. Madariaga
PER: Iolanda G. Madariaga

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Soliloqui a dues veus

Publicat el: 16 de maig de 2015

CRÍTiCA: Confidències a Al·là

Hom podria pensar
que en el teatre testimonial es
tracta de trobar la història adequada i llançar-la al públic tal com raja: la
força del què s’explica és suficient. Magda Puyo ha trobat una gran història,
dramàtica (en el millor sentit del terme) i esfereïdora. La novel·la homònima
(2008) de Saphia Azzedine esdevé aquest apreciat “testimoni” d’una
dona que lluita per convertir-se en subjecte actiu de la seva pròpia existència
dins un món en el que tan sols és objecte de mercadeig. L’espectacle, però, no
s’atura aquí: Magda Puyo trasllada a l’escenari un tros de vida petit i, en
fer-ho, l’amplifica atorgant-li unes dimensions universals; convertint-lo en un
potent crit esglaiador. Les claus d’aquest canvi d’escala es troben en el
tractament que Puyo confereix al seu únic personatge. Dues actrius (Mireia
Trias i Judith Farrés, magnífiques ambdues!) per encarnar una sola persona, un
joc de miralls que es perllonga cap a l’infinit. Una volguda descontextualització de l’espai: el vermell -única concessió escenogràfica a la caixa negra (Ramon
Simó)- és alhora l’infern i el bordell, els dos espais simbòlics pels quals
transita el personatge. Un vestuari estudiadament “casual” i un espai
sonor -obra de la pròpia actriu Judith Farrés- que barreja la interpretació en
directe (brillant!) amb les franges pre-gravades “punxades” des dels únics
elements escènics: un ordinador i una taula de so. El soliloqui de Saphia
Azzedine es transforma per moments en un crit d’auxili, una lletania, un conte
de terror, un relat nauseabund, un acudit groller… Tan li fa que es dirigeixi
a Al·là, a Yavé o a Nostre Senyor, la dona que tenim al davant ha trencat el
silenci al qual ha estat condemnada durant segles.  Resulta fascinant com, amb un murmuri, es pot
arribar tan enllà!

CRÍTIQUES RELACIONADES / Confidències a Al·là

TÍTOL CRÍTiCA: La cultura com a salvació

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: UN ESPECTACLE MOLT INTENS i DOS ACTRIUS EXCEPCIONALS

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un muntatge atrevit i ple d’encerts que ens convida a reflexionar sobre les relacions humanes i l’estructura social

PER: Carme Tierz
Carme Tierz
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Dues dones orientals fan el viatge a Occident

PER: María José Ragué
María José Ragué
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Contra la misèria, educació

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Honesta mirada a un món sòrdid i a un crit sord d’auxili

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat