• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Confidències a Al·là
  • /
  • Honesta mirada a un món sòrdid i a un crit sord d’auxili
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Honesta mirada a un món sòrdid i a un crit sord d’auxili

Publicat el: 16 d'octubre de 2014

CRÍTiCA: Confidències a Al·là

Mireia Trias i Judit Farrés són dues actrius que desdoblen el personatge protagonista. Ho fan amb tal naturalitat que el codi s’entén des de bon principi. També, quan alguna d’elles dóna pas al diàleg a altres personatges secundaris. La peça és d’una notable cruesa però com que ho afronten amb honestedat i sense voler fer res gratuïtament ajuda a mostrar com un món miserable (noia menor i musulmana en ambient rural) i sòrdid (començarà a prostituir-se sense ser-ne gaire conscient de les conseqüències de tot plegat) té un toc d’esperança amb l’educació. La llibertat és relativa. Fins al punt que ella descobreix que el vel és una disfressa que li permet maquillar-se i vestir amb roba provocadora sense que ningú s’atreveixi a mirar-la, si ella no s’ho proposa.

Magda Puyo aconsegueix que la trama rodi dinàmica amb les dues veus que alternen la paraula amb una dolorosa coreografia i també amb la música i els sons. Tot i la duresa de la submissió, hi ha punts d’humor cínic, de mirades trencadores cap a la consideració de l’Islam.  La seva relació amb Al·là és, més aviat, escabrosa. Però acaba signant una mena de pacte de mínims. Després de descobrir el plaer dels homes, acabarà coneixent la degradació pels diners. Però serà una decisió que haurà pres ella i de la que podrà sentir-se orgullosa. Per equivocada que sigui. Fins llavors, Al·là no li podia haver recriminat res perquè ella mai havia decidit res de la seva vida.

L’obra té una notable cruesa que pot incomodar alguns espectadors. No caldria perquè, tot i la proximitat, es palpa la sinceritat d’unes actrius que mostren la protagonista tal i com se l’han imaginada a partir de la novel·la Shapia Azzeddine. 

CRÍTIQUES RELACIONADES / Confidències a Al·là

TÍTOL CRÍTiCA: Soliloqui a dues veus

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La cultura com a salvació

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: UN ESPECTACLE MOLT INTENS i DOS ACTRIUS EXCEPCIONALS

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un muntatge atrevit i ple d’encerts que ens convida a reflexionar sobre les relacions humanes i l’estructura social

PER: Carme Tierz
Carme Tierz
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Dues dones orientals fan el viatge a Occident

PER: María José Ragué
María José Ragué
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Contra la misèria, educació

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat