QUI SOM

Ana Prieto Nadal
Llicenciada en Filologia Clàssica (UB) i Doctora en Filologia Hispànica (UNED), va obtenir el premi El Ojo Crítico de Narrativa (RNE) per la novel·la La matriz y la sombra (Acantilado, 2002) i té relats publicats en diverses antologies.
Compagina la docència de llengües clàssiques amb la investigació literària i teatral (AAEE, SELITEN@T, AITS21, CRAE-UAB). També és professora col·laboradora al Màster d’Humanitats de la UOC. Ha publicat articles en nombroses revistes especialitzades (Acotaciones, ADE-Teatro, ALEC, Don Galán, Entreacte, Pasavento, Quimera, Revista de Literatura, Signa, Theatralia, Tropelías) i el llibre monogràfic El teatro de Lluïsa Cunillé (Esperpento, 2016).
Coordina la secció d’arts escèniques a la revista Compàs d’amalgama (Edicions de la UB) i exerceix la crítica teatral a Núvol, Revers (ElNacional.cat) i Red Escénica. És membre del jurat dels Premis de la Crítica i del Premi Memorial Margarida Xirgu. També forma part del comitè català d’Eurodram (European network for drama in translation).