Retalls

informació obra


Un seguit de companyies joves mostren les seves habilitats extraordinàries en una proposta conjunta on comprovarem el bon estat de salut de l’art de la pista a Catalunya.

Intèrprets:
Jorge Albuerne (La Clandestina), Jeremías Faganel (La Clandestina), Sergio González (La Clandestina), Mauro Paganini (La Clandestina), Ruth Gascón (Estropicio, Asvin López (Estropicio), Famara Pardo (Estropicio), Oriol Pita (Estropicio), Wanja Kahlert (Psirc), Adrià Montaña (Psirc), Anna Pascual (Psirc), Nacho Flores
Direcció:
Leandro Mendoza / La Central del Circ
Il·luminació:
Quico Gutiérrez
Producció:
Grec 2013 Festival de Barcelona
Estrena:
Estrena
Sinopsi:

La placa fotovoltaica del Parc del Fòrum ha electrificat el món creatiu de La Central del Circ, que és just a sota d’aquesta instal·lació futurista. I els deu haver il·luminat, perquè d’allà surten artistes que estan renovant l’art del circ català. Si en voleu una mostra, veniu a veure Retalls i els coneixereu. La Clandestina combina text i habilitats acrobàtiques mentre investiga les limitacions del cos mitjançant la perxa xinesa; Estropicio explora el concepte de desequilibri –físic i psíquic– a partir de les tècniques del mà a mà i del trapezi doble; Nacho Flores fa equilibris impossibles sobre cubs de fusta; Psirc us presentaran tres personatges perduts que tracen cercles infinits. Entre el 2011 i el 2012 tots ells han participat en algun programa de residències de creació a La Central del Circ.

Crítica: Retalls

11/07/2013

Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l'antiga base de dades)

per Víctor Giralt

Una finestra oberta als cinc muntatges de les companyies que enguany han estat residents a la Central del Circ. De fet, ‘Retalls’, que neix i mor al Grec, hauria de servir de trampolí per aquests cinc treballs.

Hi ha ‘retalls’ més poètics (els de l’inspirat Nacho Flores o la companyia Psirc) i d’altres més deutors del clàssic ‘més difícil encara’ (sorprenents les trapezistes ‘Les capgirades’, per cert).

Si hagués de fer alguna crítica la faria a l’excessiu protagonisme teatral de Jorge Albuerne, de la companyia la Clandestina. En conjunt però, un bon espectacle de circ de sala, contemporani.