Ivan Benet
Jordi Queralt
Silvia Pérez Cruz
Jaume Ventura
Maria Armengol
Gatcapat, SL, Temporada Alta 2013

Cinc anys enrere, Peter el Roig era un simi. I ara, sorprenentment, ja és un home. La comunitat científica se’n fa creus, però ell vol explicar-nos què era i què és. I per què vol dedicar-se al music-hall, el seu futur entre els homes. Ivan Benet, actor fidel a Temporada Alta (European House, El quadern gris, Qui té por de Virginia Woolf?, American Buffalo, etc.), fa front al seu projecte més personal dotant de presència corpòria al personatge inventat per Kafka durant la Primera Guerra Mundial. Sonarà la veu profunda i la música de Sílvia Pérez Cruz, creada expressament per aquesta funció. Un gran text per a un dels millors actors de la seva generació.

Premi de la Crítica a l'actor principal (Ivan Benet). Premi de la crítica a l'espai escènic (Jordi Queralt)

Crítica: Informe per a una acadèmia

12/05/2014

Gran cabaret antropomorfo

Peter el Rojo es una estrella del cabaret. Su gran número es la historia de su vida. Una aventura que empieza en la selva de Costa de Oro. En realidad empieza en la bodega de un barco, en una jaula, en el momento en que el simio malherido toma conciencia de que para sobrevivir tiene que encontrar “una salida” y la encuentra imitando a los humanos. Informe per a una academia, el conocido relato de Kafka, enlaza en la versión codirigida por Xavier Ricart e Ivan Benet con la tradición del cabaret literario de entreguerras. Un espectáculo que combina de manera brillante las muchas denuncias que guarda el texto –tantas como lecturas y análisis–, con el aspecto puramente formal del género canalla. Una escenografía-sorpresa, una música de candilejas –con la colaboración de Sílvia Pérez Cruz–, una iluminación elegante y, sobre todo, una impresionante interpretación de Ivan Benet. Fregolismo psicológico. Un personaje hecho de capas de identidad que el actor invoca con virtuosismo circense sin dejar que su personaje pierda la dignidad. Al contrario, su antropomorfismo es exquisito. Como el montaje que protagoniza.