• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Una costilla sobre la mesa. Madre
  • /
  • Aïllar-se de dolor entre la multitud
CRÍTIQUES
Unacostillamadre Destacada
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

6

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Aïllar-se de dolor entre la multitud

Publicat el: 24 de novembre de 2019

CRÍTiCA: Una costilla sobre la mesa. Madre

Angélica Liddell torna a l’escena i l’acapara. Ho ha de fer perquè pretén consstruir un homenatge a la seva mare. Fer l’espectacle que a ellls li hagués agradat veure. Carregar-llo del fokllorisme i de la religiosiitat més intensa. Lidell treballa escenes estatiques peer ensenyar un devessall de plor en forma de paraules trencades, de ràbia, d’odi i d’amor. Contradiccions en moments en què no hi ha preguntes absurdes com li van respondre a Alba Pujol els de la funerària davant de la mort del seu pare a Aquest país no descobert…)

Liddell compta amb un Niño de Elche en continu creixement més enllà del seu cante esguerrat i fora dels cànons flamencs des de fa temps. El dolor per la mort de la mare és similar al sentir-se posseït pel dimoni a la instal·lació de CaboSanRoque sobre Jacint Verdaguer.

Lidell aclapara amb la paraula. Com Rodrigo García (4). Com aquest recent En lo alto para siempre de Gonzalo Cunill i Juan Navarro, a partir dels contes de Foster Wallace. O en el Kultur de Conde de Torrefiel. En el fons, la desorientació de l’individu el tragina cap a uns camins molt nihilistes, de sobreviure a la soledat, amb la mínima dignitat i establint contínuament límits (o trencant-los) per provar de sentir-se coherent amb un mateix. Liddell, dèiem, desplega un repartiment insultantment gran (24 intèrprets) per una peça minimalista en què un ou (com si fos un ritual arcaic per a garantiir un bon auguri) es manté volant al centre de l’escenari. Tant magnètic com ho és el moment en què lliguen el travesser dels empalats als braços i l’espatlla de Liddell. Altra vegada un instant de força majúscula, hipnòtica, que evoca als seus grans climax en obres com La casa de la fuerza. El dolor és a l’ànima, no al cos, aquest cop. No hi ha autolesió ni imatges feridires com la de Génesis, 6, 6-7 (si exceptuem el quadre final, absolutament apocalíptic i barrroc).

CRÍTIQUES RELACIONADES / Una costilla sobre la mesa. Madre

TÍTOL CRÍTiCA: Les catarsis (im)penitents d’Angélica Liddell

PER: Ana Prieto Nadal
Ana Prietofotoacademia1 445x444
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El dolor que nunca acaba

PER: Juan Carlos Olivares
Juan Carlos Olivares
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La gran oda fúnebre de dos iconoclastes

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El barroquisme dolorós del dol empalat

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Elegia folklòrica d’avantguarda

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat