• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
Musical

Un Santos (sense el Santos)

SENSE DATES SENSE DATES

SiNOPSi

En homenatge a Carles Santos, traspassat fa poc, un seguit d’artistes que van tenir la sort de treballar amb ell ens tornen alguns dels passatges teatrals ideats pel mestre. Escenes memorables, en memòria del geni desaparegut.

iNFORMACiÓ OBRA

  • Companyia Tabú
  • Dramatúrgia Ariadna Pastor
  • Il·luminació Samantha Lee
  • Intèrprets Begoña Alberdi, Frederic Amat, Avelina Argüelles, Mariona Castelar, Inés Borrás, Inés Boza, Cabo San Roque, Viviane Calvitti, Cor Lieder Càmera, Antoni Comas, Pep Cortés, Ana Criado, Mary Davison, Joana Estebanell, Agustí Fernández, Anna Fonollosa, Cesc Gelabert, Marisa Gerardi, Susana Goulard, Toni Jodar, Laura Justicia, Maribel Izard, Olvido Lanza, Mónica López, Àngels Margarit, Lulú Martorell, Josep Maria Mestres, Jordi Molina Sextet, Isabel Monar, Francesc Orella, Sol Picó, Mercè Recacha, Cati Reus, Dory Sánchez, Ilona Schneider, Claudia Schneider, Pilar Solà, Paca Rodrigo, Carme Vidal, Berta Vidal, Anna Ycobalzeta, Carme Bassas, Alejandra Tugués
  • So Damien Bazin

QUÈ DiU LA CRÍTiCA

VALORACIÓ GLOBAL CRÍTiCS

8
  • Jb Defi

    Jordi Bordes

    «Una celebració festiva sense l’amfitrió»

    Va ser una festa esclatant. Sovint còmica i dringadissa, rememorant passatges ben sonors i surrealistes de Carles Santos, l'amfitrió d'aquella festa sorpresa, que no hi va poder asisstir per raons òbvies. Les escenes, puntuals, més foques, intrigants, que arraconaven les petites dosis de dolor, de buit per aquesta absència, donaven ritme i contrast a aquest Un Santos (sense Santos). L'univers d'aquest artista, sense que ningú gosés tocar el piano, l'arma predilecta del músic des d'on abordava la plàstica, el moviment i la textualitat (entesa com un joc d'embarbussaments somnors que pel seu significat o discurs). Hi va haver el cant  profund de Lieder Càmera (amb qui faria una amplíssima gira de La pantera imperial). Però també el silenci infinit de Cesc Gelabert, la presència  discreta de Sol Picó o Àngels Margarit. L'exabrupte inicial de Mònica Lopez. El combat de rèpliques entre Pep Cortés i Frances Orella. El joc còmic en contra el sí bemoll d'Anna Ycobalzeta. Al costat del duet de les Schneider. I md'un sextext còmic liderat per Jordi Molina. Toni Comas, tenor talismà de Santos, va limitar-se a escombrar sabates, prosceni avall, tot cantant una ària. I desapareixent pel mateix forat ingrat de la història. Ningú va gosar fer sonar el piano. En tot cas, sí que hi va haver un darrer esclat. Com si algú el fes retronar des del més enllà. Mentre la llum zenital a les tecles, recordava la raó per la qual els 40 amics s'havien congregat aquell vespre dalt de l'escena (i uns altres 700 els seguien al mil·límetre, des de la platea): Carlos Santos. La peça, ideada i cosida per Montse Colomé i Anna Llopart, dues còmplices del director i músic en tota la seva trajectòria, va tenir molt poc de funeral artístic, i molt d'espectacle. Com aquella festa sorpresa que li van preprar als 70 anys a l'Espai Lliure però, ara, sens aquella intimitat. L'esperit festiu, provocador, de negar-se a cap paràmetre (ni el del pentagrama ni el de la moral castradora) era el de Santos. El que ja no hi és, però tothom se'l va sentir íntimament present.

    VALORACIÓ

    8

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat