• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Udul
  • /
  • Humor absurd, precisió tècnica i poètica de la quotidianitat
CRÍTIQUES
Escena Poblenou 2023 Udul Galindos 2
Teresa Ferré
PER: Teresa Ferré

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Humor absurd, precisió tècnica i poètica de la quotidianitat

Publicat el: 11 de juliol de 2018

CRÍTiCA: Udul

Los Galindos ha plantat la seva iurta, espai de fusta i lona que s’inspira en les llars dels nòmades mongols on actua des del 2011,  a la plaça Margarida Xirgu. Hi presenten “Udul” en ocasió del Grec, aquesta invenció que defineixen com  “crit llarg de veritats incontrolables”i,  que si ara us la perdeu, a final d’any tornarà a Barcelona en el marc de la programació del Mercat de les Flors. 

Guiats pels artistes, com si ens convidessin a casa seva, els espectadors anem seient al voltant d’aquesta petita pista que des de fora imaginàvem més gran. Arrenca l’espectacle amb l’humor d’un vodevil de cortines que s’obren i es tanquen,  amb la presència de l’absurditat de la vida quotidiana i certa estranyesa i imperfecció en les relacions humanes. Ni un sol mot, moviments una mica grotescos, efectes sonors que marquen perfectament el compàs i protagonisme d’una catifa que arribarà a ser un personatge més de l’espectacle.  Expressió màxima de grapa pallassa de Marcel Escolano que es posa als presents a la butxaca en un obrir i tancar d’ulls i rient del mort i de qui el vetlla. 

Ni la calor va arronsar el públic, més i més bocabadat a mesura que avança l’acció gràcies a l’aposta de la companyia, que ha evolucionat del risc a la precisió tot mantenint l’equilibri entre tècnica i sentiment. Cal afegir-hi també el magnetisme de l’espai i la distància curta. Aquest darrer element, la proximitat entre artistes i espectadors,  és la massa mare del pacte de confiança incondicional que s’estableix al llarg de l’hora d’espectacle.

D’aquesta manera l’espectador  queda captivat per la velocitat que adquireix la bicicleta comandada per Benet Jofre, inici del número amb Anna Pascual fent acrobàcies que ens va emocionar profundament. Tampoc parpelleja ningú quan la mateixa Pascual es planta a un pam de nas en ple vol amb el pal xinès, o en el moment de trapezi  magnífic de Bet Garrell.

Aclamació final unànime, sense diferències d’edat ni de condició. “Udul” ens ha captivat, divertit i deixat sense alè des del principi fins al final. No ho dubteu, cal aprofitar i gaudir d’aquesta joia allà on faci parada. 

CRÍTIQUES RELACIONADES / Udul

TÍTOL CRÍTiCA: La iurta on tot és possible

PER: Alba Cuenca Sánchez
Img 0794 Copia
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una petita joia instal·lada a la plaça de la Xirgu

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Udul és un quadre impressionista dinàmic i mil coses més: un vodevil, una paròdia, una festa de carnaval, un funeral…

PER: Marcel Barrera
Marcel Barrera
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Que poco basta para hacer reír a la gente

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Cautivador juego circense

PER: Imma Fernández
Imma Fernández
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: De l’udol de Charlie Rivel a l’angoixa de la mort

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat