• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • The disapearing act
  • /
  • Yinka Esi Graves s’estrena en solitari
CRÍTIQUES
Dissapering2
Dissapering1
Juliavernet3 689x688
PER: Júlia Vernet Gaudes

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Yinka Esi Graves s’estrena en solitari

Publicat el: 20 de juliol de 2023

CRÍTiCA: The disapearing act

The Disappearing Act, que es va presentar a la Sala Pina Bausch del Mercat de les Flors, és el seu primer espectacle de creació pròpia i en solitari, estrenat al Festival de Flamenco de Nimes. Esi Graves, formada en Història de l’Art, parteix d’un quadre de Degà en què apareix una figura mulata, Olga Brown: Miss La La al Cirque Fernando, que es troba al National Gallery de Londres. L’altra referència és Jacinto Padilla, conegut com El Negro Meri, un dels primers artistes flamencs que apareix en un film dels germans Lumière en l’Exposició de París de 1900. Aquests dos personatges son excepcions a la norma de l’aparició de figures negres o mulates en la història de l’art que representa les arts escèniques: i aquesta absència és la font d’energia des de la qual ella planteja la seva peça. Però precisament una de les virtuts de la peça és que no cal massa context per connectar amb la bailaora afrodescendent i la seva proposta, que tot i ser ella el nexe d’unió de tots els elements, combina el flamenc amb gravació projectada i música en directe de tres també grans artistes que han participat en la creació: Raúl Cantizano, guitarrista de flamenc pioner en la improvisació, la cantaora de flamenc Rosa de Algeciras, que ha escrit una de les lletres de l’obra, i Remi Graves, bateria i poeta que aporta la seva reflexió i experiència en diferents gèneres musicals. La combinació de tots aquests elements i artistes prové de la idea de concert-party, un gènere escènic ghanès que consisteix a ajuntar un grup d’actors que van del musical, a la comèdia i el folk, els sermons morals o sessions de música i dansa.

CRÍTIQUES RELACIONADES / The disapearing act

TÍTOL CRÍTiCA: The performance of non-identity

PER: Alx Phillips
Alx Phillips
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat