• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Sugar (Ningú no és perfecte)
  • /
  • Coreografia espectacular en trama còmica i producció honesta
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

7

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Coreografia espectacular en trama còmica i producció honesta

Publicat el: 27 de desembre de 2015

CRÍTiCA: Sugar (Ningú no és perfecte)

Música en directe i ballarins fent cabrioles pel rectangle del Teatre Gaudí Barcelona, sonant una partitura que recorda a la màfia creixent arran de la prohibició de la llei seca. Aquestes són les coordenades de Sugar, una obra que respira l’star system de Hollywood dels anys 60. Ara, aquesta fusteria cinematogràfica d’embolics tant divertida, com es trasllada al teatre del segel XXI? Ja es va fer una versió musical al Broadway dels anys 70, inspirant-se en el film de Billy Wilder Some like it hot (Con faldas y a lo loco). Però el Gaudí (ni tampoc la productora entusiasta Som-hi films) té la possibilitat d’una escenografia espectacular. I al repartiment no hi brillen una Marylin Monroe, Toni Curtis ni Jack Lemmon, tot i ser prou convincents Xavi Duch, Bealia Guerra i Oriol Burés (que ,en la sesisó que vam veure feia de cover d’Ivan Labanda). Maria Santallusia és una divertida i histèrica directora de les Sincopades però ha d’abandonar el seu costat més còmic d’anteriors produccions com ara (La casa sota la sorra, en l’època estel·lar d’Egos Teatre). Pep Cortés pateix en el cant i en el ball però sap trobar-li justificació en un personatge ingenu, enamoradís, que perd el cap per unes faldilles i uns turmells amples… 

La trama és molt fidel (segons els que recorden l’original) i amb pocs elements escènics,es trasllada l’espectador a les diferents escenes mítiques del film icònic. Evidentment, no hi ha iot i les persecucions dels mafiosos seguint els dissortats saxofonista i contrabaixista (que han assistit involuntàriament a l’assassinat d’un altre esbirro de Chicago) es fan amb entrades i sortides per les quatre cantonades de l’escenari. Aquesta és una de les bones solucions d’una peça que, sobretot en la primera part, carrega massa l’escena obviant la necessitat d’un cert ritme, d’evitar reiteracions perquè no tenen recursos espectaculars per atrapar l’audiència. La segona part, en canvi, és molt més dinàmica, juguen a trencar la trama (fent referència directa a la banda de música que els acompanya, per exemple) i permet tallar i que tot voli a una velocitat excel·lent.

 Bona comèdia compatible amb la digestió dels àpats de Nadal, això sí. Bon profit i bon teatre

CRÍTIQUES RELACIONADES / Sugar (Ningú no és perfecte)

TÍTOL CRÍTiCA: NO US EL PERDEU

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un musical espatarrant que no et pots perdre

PER: Josep Maria Viaplana
Josep Maria Viaplana
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un divertit i digne homenatge a una pel·lícula mítica

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un notable divertiment musical capaç de resistir la comparació amb la magistral comèdia cinematogràfica que l’inspira

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Dels trets de metralleta al romanticisme

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Amb fidelitat al gran Wilder

PER: Víctor Giralt
Víctor Giralt
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Recuperant l’esperit de “NIngú no és perfecte”

PER: Pep Vila
Pep Vilacritic69 200x200
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un bocí del Broadway més clàssic

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat