CRÍTIQUES

VALORACIÓ
7
L’escenari dels vidres trencats
Publicat el: 5 de juliol de 2025
CRÍTiCA: Sklenka Melta
Per veure la fragilitat cal veure les fortaleses. Les de Vivian Friedrich en són moltes. Artista de circ i investigadora de nous llenguatges a través de diferents materials. Però el vidre el porta a l’ADN. Va néixer en una família de vidrier(e)s, coneguts com a vidrier(e)s de Bohèmia. Sklenka vol dir vidre i melta, fondre. I Sklenka Melta és un espectacle que fon circ i dansa, transparències i reflexos, trencadisses i possibles talls, i dansa trencada i continua.
Per veure la fragilitat del vidre cal que es trenqui. I cal patir, per si es faran mal, per si es trencarà. Aquest és un circ de patir.
Els malabars, equilibris i destreses són espectaculars. Però jo vaig copsar un seguit de tot això. Un sé fer això, i això. I certament està molt ben executat. Però em va faltar lligar una cosa amb l’altra, o no ho vaig saber entendre. I tot era tan fosc, tènue, inquietant… que el relaxament només es trencava, com el vidre, quan quelcom explosionava o s’atomitzava.
El vidre es va trencar a bocins, i l’espectacle costava que els unís. Malgrat tot, els artesans del circ i del vidre es van posar a prova, i a una prova amb molt de risc.
els artesans del circ i del vidre es van posar a prova, i a una prova amb molt de risc
CRÍTIQUES RELACIONADES / Sklenka Melta
TÍTOL CRÍTiCA: Enigmàtic i transparent, però sobretot, absorbent
PER: Jordi Bordes

Per abraçar
Per estremir
VALORACiÓ
10