CRÍTIQUES

VALORACIÓ
7
Poeta de l’amor i la revolució
Publicat el: 13 de gener de 2020
CRÍTiCA: Romancero gitano
Surt a escena i, després del «bona nit», el públic respon amb un aplaudiment encaramel·lat. Núria Espert torna al teatre on va debutar de nena, el Romea, i ho fa després de 35 anys d’absència. Federico García Lorca és el motiu i l’excusa, l’autor més rellevant de la seva carrera com a actriu i directora, un vincle d’admiració infrangible que comparteix amb Lluís Pasqual en la primera visita del director a Barcelona després de la seva sorollosa sortida del Lliure el 2018. Conjuncions a part, ‘Romancero gitano’ és un muntatge precís emmascarat de recital, un joc poètic de veus i textos que es pela per capes, senzill com una ceba però per sort gens evident.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Romancero gitano
TÍTOL CRÍTiCA: LORCA, ESPERT, PASQUAL
PER: Ferran Baile

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Escoltant i creant alhora el vers
PER: Ramon Oliver

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Energia dièsel d’Espert
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
8