• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Rhumia
  • /
  • Divertidíssims, i tendres, de nou , aquests pallassos fets de pedaços i ànimes ben concretes
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Divertidíssims, i tendres, de nou , aquests pallassos fets de pedaços i ànimes ben concretes

Publicat el: 26 de juliol de 2016

CRÍTiCA: Rhumia

Rhumia és el resultat de donar una volta a aquell Rhum fet amb un cop de ràbia i molta tendresa. Si en aquella primera peça, hi havia molt present el record de Monti, ara, queda tot més difuminat. Si abans hi havia la presència a la pista, ara també hi és però té un aire molt més casolà, d’estar pes casa, amb el vàter, l’estufa de llenya i el  tocata. Hi ha els gags de sempre (com la cantant de Charlie Rvel amb uns pits que fan males passades) però transformats. Per exemple, ara no és una diva si no una cantaora rapada (una cantant calba?!) que, per cert en comptes de micròfon gasta un desembossador clàssic. 

Martí Torras va construir a Paradís, de las Divinas, un espai  en què els personatges (i el públic) es trobava al darrere de les cortines. No és ben bé el cas, però té un cert aire de confidència, on es canvien batins per jaquetes. La música és la columna vertebral de la peça, certament. Pepino segueix sense parlar gaire. Però no li cal. Com aquell expressiu germà Marx… L’entrada de Mauro Paganini encara es nota amb massa fissures. Hi ha un buit notable en la manera d’entendre el clown i la connexió dels pallassos amb aquest músic, vingut de l’Argentina i que dissimula per por aque el tornin a abandonar de músic de carrer. Sins de la seva guitarra té un secret que, probablement, tindria més joc si compartís escena (ni que sigui sense adonar-se’n) amb altres pallassos. Pletòric és el número de gòspel o el de flamenc que deiem abans. Aconsegueixen connectar des del minut zero i divertir i treure les cabòries. I ja està . Que no és poc. La tendresa la serveixen molt pautada, gelosos o vergonyosos d’ensenyar massa la seva ànima (i això que el públic arriba fins a poder estirar la cadena de vàter de casa seva!). 

CRÍTIQUES RELACIONADES / Rhumia

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Pep Vila
Pep Vilacritic69 200x200
VALORACiÓ
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Pep Vila
Pep Vilacritic69 200x200
VALORACiÓ
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Viure la utopia

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La sàtira de la picaresca de la troupe de Rhum & Cia.

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La sàtira de la picaresca de la troupe de Rhum & Cia.

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat