CRÍTIQUES

VALORACIÓ
9
Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
Publicat el: 6 d'agost de 2019
CRÍTiCA: Retalls
Els mals resultats dels cabarets de circ que el Festival Grec,
juntament amb l’Associació de Professionals de Circ de Catalunya (APCC), van
organitzar l’any passat feien de l’espectacle de circ Retalls tot un repte. Per
segon any consecutiu, companyies vinculades a l’APCC i a La Central del Circ tornaven
a estar a l’aparador del públic barceloní. No caldrà, afortunadament, una
tercera revàlida.
La segona oportunitat ha estat la bona. El Grec i La Central
del Circ han fet diana. Onze artistes de cinc companyies -Capgirades, La
Clandestina, PSIRC, Nacho Flores i Nacho Ricci- ens van brindar ahir 10 de juliol un
combinat de circ amb bona tècnica, diferent, amb humor exquisit i un plaer per
a l’esperit. Retalls és una gran oportunitat per conèixer les noves maneres de fer
circ que es fan a Barcelona. A més, ens demostra que contemporaneïtat no és
sinònim d’uniformitat i que el nouveau cirque
també pot ser variat, amè, divertit i no pretensiosament elitista.
L’asturià Jorge Albuerne (La Clandestina), un dels artistes
més heterodoxos del panorama circense, fa una anticlasse de perxa xinesa que
trenca amb tots els estereotips. Nacho Richi exhibeix una tècnica depurada i
exercicis netíssims a la corda llisa. Fa poqueta cosa, però perfecte i amb
estil. PSIRC i les Capgirades també llueixen i sorprenen. Nacho Flores, amb els
seus equlibris, dóna vida a uns cubs de fusta que recorden a la història de Pinotxo, el titella de fusta de Gepetto que es converteix en humà.
Tot el combinat -es pot veure fins dissabte 13 de juliol- té
armonia i unitat, mèrit al bon treball a la direcció de Ley Mendoza, fins el
mes de maig director artístic de La Central del Circ. Llàstima que els bons
resultats que es veuen al Mercat de les Flors, producte de la bona feina que s’ha
fet des del 2011 a La Central del Circ, es vegin alterats i en seriós perill precisament
ara per les retalladles i els acomiadaments que hi ha hagut en aquest
equipament, entre ells el de Ley Mendoza.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Retalls
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Jordi Jané

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Jordi Jané

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Jordi Jané

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Marcel Barrera

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Marcel Barrera

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Víctor Giralt

VALORACiÓ
7