CRÍTIQUES

VALORACIÓ
9
L’experiència Noves mirades per a un públic jove
Publicat el: 8 de juliol de 2017
CRÍTiCA: Pop-up
A la programació
del Grec d’enguany s’hi suma un espai nou ple de tradició: l’auditori de la Fundació
Miró. Nou, s’entén, dins el Festival d’estiu… perquè aquest auditori ha
acollit tradicionalment el bo i millor del teatre dedicat al que ara anomenem
públic familiar. És prou coneguda la faceta d’escenògraf de Joan Miró, la seva
fructífera col·laboració amb l’escena teatral, així com els seus cartells per a
teatre. No es podia haver triat un espai millor per presentar aquest Pop-Up al
públic del Grec. Primer per la seva indiscutible qualitat artística i en segon
terme per la naturalesa de la proposta estètica. Pop-Up és un espectacle de
titelles o, més aviat, d’objectes d’entre els que sobresurten els llibres. Els
llibres d’aquest espectacle són llibres desplegables o tridimensionals als que,
recentment, anomenem amb l’anglicisme pop-ups (finestra emergent, en termes
digitals). Però el curiós d’aquest espectacle és que la història de la relació entre un noi de paper i una estranya esfera, es construeix amb la
interrelació dels llibres de colors, els seus manipuladors i algun altre
objecte. Els llibres desplegables són creació de l’artista Giulia Gallo
convidada pel Teatro delle Bricole de Parma a participar en la seva recerca
titulada Noves mirades per a un públic jove. No es tracta d’un encàrrec, sinó que
la mateixa artista signa la autoria, direcció i dramatúrgia junt amb Giovanni
Guerrieri. El resultat és una obra encisadora, capaç d’excitar la imaginació
dels infants, mentre els adults admirem la destresa de les manipuladores a l’ensems
que gaudim amb les enginyoses solucions que fan avançar la història al ritme
dels més petits. La senzillesa de la proposta, amb els seus colors primaris i
les seves formes geomètriques bàsiques, no té res de simple. A poc que es
conegui l’obra del mestre Miró, hom sap que cal recorre un llarg camí per arribar
a la síntesi perfecta. Pop-Up la frega malgrat que els referents musicals
siguin potser una mica massa evidents.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Pop-up
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
TÍTOL CRÍTiCA: La senzillesa desbanca la tecnologia
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
8