• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Mots de ritual per a Electra
  • /
  • Malgrat la potència del text de Palau i Fabre i els bons intèrprets, un muntatge irregular i mancat de passió
CRÍTIQUES
imagen
Ramon Oliver
PER: Ramon Oliver

VALORACIÓ

6

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Malgrat la potència del text de Palau i Fabre i els bons intèrprets, un muntatge irregular i mancat de passió

Publicat el: 13 de maig de 2015

CRÍTiCA: Mots de ritual per a Electra

Cert: la força poètica, la sensualitat transgressora i el simbolisme polític,
continuen ben vius a les paraules escrites per Palau i Fabre. Però també és
cert que, per contra, costa una mica reconèixer aquesta força, sentir l’apassionament
d’aquesta sensualitat i entendre amb ulls actuals aquest simbolisme, en el
distant espectacle que Jordi Coca ha dirigit a partir de tan singular text.
Coca ha construït un muntatge que, ja per començar, s’inicia amb unes imatges
videogràfiques de confós significat, i amb una intervenció enregistrada de
Josep Costa que ,lluny de crear un vincle amb l’espectador, el situa encara més
lluny del que és a punt de veure. Desaprofita una mica la complicitat que es
podria crear entre aquests dos excel·lents intèrprets que són Dafnis Balduz i Àngels
Bassas, desaprofitant també de pas aquella química d’alta tensió sexual que
proposa Palau i Fabre, i que tan present és a la seva obra. Se les ha de veure
amb una Clitemnestra (Carme Callol) que, més enllà de la brevetat de la seva
intervenció, té dificultats per transmetre’ns la complexa ambivalència de la
reina regicida  ( d’altra banda, tampoc
resulta fàcil veure a l’escenari aquella mena de cansament amb un punt de fàstic
que , segons l’autor, s’ha establert ja entre l’assassina i el seu amant) . I
deixa escapar la possibilitat de fer visible la gran metàfora d’una obra que
volia visualitzar en el tens diàleg ple alhora de seducció i de rebuig que s’estableix
entre Electra i Orestes, el no menys complexa diàleg entre l’oposició externa
al franquisme i la resistència interior propi del moment en el qual l’obra va
ser escrita. Em temo que, malgrat la qualitat formal de la proposta i la magnífica
intervenció de Carme Sansa, aquest rerafons del text, passa  un xic massa desaparcebut al llarg del
muntatge. 

CRÍTIQUES RELACIONADES / Mots de ritual per a Electra

TÍTOL CRÍTiCA: Orestes i Electra, els defensors de la cultura catalana ultratjada

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Electra, segons Palau i Fabre

PER: César López Rosell
César López Rosell
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La tragèdia contemporània d’Electra

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Text de Palau i Fabre, que ens parla de l’exili i la resistència després de la guerra.

PER: María José Ragué
María José Ragué
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat