SiNOPSi

Concert de música o espectacle de dansa? Dansa cantada o musical experimental?  Exhibició autobiogràfica o ego-trip terapèutic? Etiqueta’l com vulguis, que aquest espectacle li és igual com el defineixis. Una orgia artística indescriptible entre diferents manifestacions escèniques unides per l’addicció a escoltar de nou les cançons de sempre.

Cançons que formen part de la memòria personal dels intèrprets i la memòria col·lectiva de moltes generacions de persones LGTBIs. Des de tradicionals catalanes, passant per cançó francesa, Raphael, Alaska, Bosé o Llach, fins arribar a Queen i ABBA. Algunes convertides en himnes reivindicatius, altres en ambigüitats poètiques, altres en perles oblidades. Tornar-les a escoltar, a musicar i a traduir per tornar-les a cantar i a sentir. Ballar-les de nou per re-significar-ne les lletres. Rememorar el passat per qüestionar el present.

Home o dona? Cantes o balles? Melòdic o harmònic? Cançó protesta o balada ambigua? Hetero (curiós) o gay (friendly)? Pantera rosa o senyoru blau? Homosexual a l’armari o marieta a l’orgull? Cap d’aquestes i totes alhora. Un recital coreogràfic de Pere Gay i de Pere Faura que qüestiona, gaiament, la superació de crisis existencials a partir d’un Mètode Rosa basat en l’acceptació i gestió de la seva doble addicció: enganxat al passat, però xutat de futur amb una gran dependència al constant desconcert. Un des-concert ballat com un acte interdisciplinari, poli-amorós, i fluid sobre la identitat, els armaris, la música i la dansa.