• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Marina Mascarell. Orthopedica corporatio
  • /
  • Acalaparadora pandèmia
CRÍTIQUES
Marina Mascarell Orthopedica Corporatio 790 X 490
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Acalaparadora pandèmia

Publicat el: 8 d'octubre de 2021

CRÍTiCA: Marina Mascarell. Orthopedica corporatio

L’impacte de la pandèmia ha dotat a la coreògrafa Marina Mascarell de nou material per a construir un nou univers, que parteix de les figures geomètriques de l’espai però que s’esquarteren amb sis ballarins que arrenquen amb una forma molt personal d’entendre el moviment. Sis monòlegs pràcticament que, l’evolució de la peça, la cntínua transformació de l’espai, els convida a conviure, a compatibilitzar els seus moviment,s a germanar el contacte fins a esdevenir una disbauxa que evoca a un món futurista, descarnat, brut de La fura dels Baus (Manes, Imperium). Potser sense la distància imposada per la Covid el darrer tram del muntatge hagués pogut fer una immersió en el propi pati de butaques atemptant contra la perspectiva de l’espectador més passiu.

Aquesta coreografia aconsegueix construir una narrativa que permet imaginar una societat supervivent després d’un cataclisme mundial (com aquell ARCAS2020 dels VVAA) i que aconsegueix reconstruir la relació, tornar a ser sociables, pujar-se a una nau que poden controlar i compartir. La dansa de Mascarell és abstracta en la forma però molt política en el contingut. Com a Three times rebel, l’evolució de l’espai i de la connexó amb els ballarins convida a una lectura que posa la societat en un microscopi i opta pèr una mirada compromesa, que es rebel·la a les formes existents. Aquests personatges d’Orthopedica corporatio ressorgeiuxen d’una mena de volcà. Com si Winnie de Dies feliços de Samuel Beckett aconseguís sortir del clot en què va ofegant-se.

És evident que aquesta temporada va trufada d’espectacles que fan una cruel mirada sobre el confinament i les conseqüències de la pandèmia i, de retruc, el ressò del canvi climàtoic. algunes, com Accions de resistència, ja es van estrenar abans pero ara tenen una contemporaneïtat que espanta. També és el cas de Salvació Total Immimiment Immediata Terrestre que s’ha estrenat aquest Grec (farà una segona estada a a Beckett aquesta temporada) però que és un text anterior als confinaments. Però el nihilisme d’Èter brota, o d’Una imagen terrestre és inequívoc.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Marina Mascarell. Orthopedica corporatio

No hi ha crítiques relacionades

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat