CRÍTIQUES

VALORACIÓ
9
Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
Publicat el: 6 d'agost de 2019
CRÍTiCA: Lucio Silla
Una delícia per als incondicionals de les òperes de Mozart i per als que no ho son tant. La producció de ‘Lucio Silla’, obra del compositor en la seva adolescènncia, captiva tant per la seva factura musical com per una posada en escena que treu a la llum tota la força teatral d’una peça poc revisada i a la qual, durant molt temps, s’havia posat l’etiqueta d’irrepresentable. L’alemany Claus Guth s’encarrega de demostrar el contrari mentre el britànic Harry Bicket, al capdavant de l’orquestra del teatre, fa una exquisida lectura de la partitura, al servei de les exigències dramàtiques de l’obra i molt ajustada a les de les complexes prestacions del magnîfic repartiment.
L’equilibri en el funcionament del conjunt fa possible que en les tres hores llargues de la funció no decaiguí mai l¡interes. L’escenografia giratoria de Christian Schmidt, amb espais a diferents nivells, funciona a la perfecció. L’estètica de bunquer domina el muntatge, amb variants com les d’un edifici a mig construir –¿crisis inmobiliaria?–, els arcs d’un coliseu, la sala freda d’un hospital o el subterrani on oficia el dictador Silla, a manera de claveguera del poder.
Aquesta estructura trenca amb el convencionalisme en aquest tipus de muntatges operistics i permet que la narració de les maniobres del dictador Silla per aconseguir l’amor de Giunia, promesa al senador proscrit Cecilio, circuli àgilment en un âmbit fosc que dona força a les escenes tenebroses. Tot plegat ajuda a dissenyar el perfil psicològic dels personatges, fins al punt que la interpretació de les llargues i virtuoses arias da capo estîgui acompanyada per moviments ben reforçats des del podi.
Magnîfica Patricia Petibon (Giulia). Ofereix un curs d’interpretació, tan histriònic com es vulgui pero de gran efectivitat teatral i vocal, arribant a aguts inversemblants. Silvia Tro Santafîç (Cecilio, en un paper que recreaven els castrati ) broda el seu rol i llueix en totes les tessitures. Excelent Inga Kalna (Lucio Cinna) i a gran altura Ofèlia Sala (Celia), en una exhibició de domini tècnic i dramaturgic. Kurt Streit (Lucio Silla) mostra una gran presència escènica en un paper de menys exigència vocal Molt recomanable.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Lucio Silla
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Xavi Pardo

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Xavi Pardo

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Xavi Pardo

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Ramon Oliver

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Ramon Oliver

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Ramon Oliver

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: César López Rosell

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: César López Rosell

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Christian Machio

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Christian Machio

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Christian Machio

VALORACiÓ
9