CRÍTIQUES

VALORACIÓ
7
Matemàtica sentimental
Publicat el: 2 de març de 2022
CRÍTiCA: L’oreneta
L’expectació era molt alta. Fa cinc anys arrencava a volar a Londres un elogiat text del dramaturg barceloní més internacional. La versió en català s’ha fet esperar, però ha valgut la pena, perquè acaba d’arribar a l’escenari de La Villarroel amb els engranatges ben rodats i les millors peces possibles. Mecànica argumental, enginyeria del drama que funciona amb la precisió d’un rellotge construït amb artesania i intuïció. A Guillem Clua li sobra ofici, i en aquesta peça es torna a posar de manifest la seva formidable capacitat per modelar estructures preciosistes al servei d’històries amb valors (…)
(…) El director, Josep Maria Mestres, repeteix al comandament després d’haver dirigit la versió madrilenya amb la mateixa Carmen Maura, que actualment passeja el text per París. Així, des de la subtilitat i la invalidació de l’histrionisme, la posada en escena brilla en detalls engegantits per la proximitat de l’escenari a dues bandes. Repeteix també Dafnis Balduz en un paper que no té res de secundari i que a més sembla fet a mida de la seva capacitat per transmetre tendresa. Emma Vilarasau, per la seva banda, l’encerta en la dimensió continguda del seu personatge, frenant qualsevol impuls de lluïment innecessari. Seva és la tensió que s’acumula fins a provocar en el públic la llàgrima tan hàbilment buscada.
CRÍTIQUES RELACIONADES / L’oreneta
TÍTOL CRÍTiCA: El bon Pulse (universal) de Clua
PER: Martí Figueras

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Les teves cicatrius són les meves cicatrius
PER: Ramon Oliver

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Un “mcguffin” contundent i commovedor
PER: Pep Vila

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Nudos de dolor
PER: Juan Carlos Olivares

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Rescatar els records del niu de l’oreneta
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Guillem Clua, arpista d’emocions
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
9