CRÍTIQUES

VALORACIÓ
7
Poliana Lima passa pel Dansa Metropolitana
Publicat el: 21 de març de 2023
CRÍTiCA: Las cosas se mueven pero no dicen nada
Espectacle molt agraït de veure com a espectadora, que es va poder veure a la Sala OM del Mercat de les Flors i per al qual es va fer un descompte especial pel Dia de la Dona. L’espectacle és interpretat només per dones, 12 cossos femenins dempeus, repartits per l’escenari i vestits de lluentons; dones que produeixen so a partir únicament dels seus cossos (veu inclosa). Tot i no construir cap discurs feminista, com que els cossos sí que parlen per si sols, la simple repetició i transformació de sons i moviment transmet una potència que no té a veure amb la força física, sinó amb la resistència col·lectiva. L’espectacle, estrenat el 2020 als Treatros del Canal de Madrid i seleccionat el 2021 per la plataforma Aerowaves, va començar a gestar-se el 2016 amb ballarines joves acabades de graduar, treballant a partir de les idees de permanència i insistència. Tot i algunes objeccions menors a la il·luminació (Carlos Marquerie) –algunes escenes amb requadres de colors que no s’explicaven de cap manera– i el vestuari (Anaïs Zebrowski) –pantalons pirates iguals i samarretes diferents tipus festival final de curs–, en general, l’estètica minimalista permetia concentrar-se en la musicalitat dels sons i l’escolta de les ballarines entre elles, que alhora en cap moment van perdre la seva individualitat.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Las cosas se mueven pero no dicen nada
No hi ha crítiques relacionades