CRÍTIQUES

VALORACIÓ
7
El circ íntim de Mumusic Circus
Publicat el: 11 de juliol de 2023
CRÍTiCA: Lady Panda
Cinc anys després de Flou Papagayo, Mumusic Circus ha tornat a estrenar al Grec Festival. En aquesta ocasió no ho ha fet al teatre Joan Brossa del Casc Antic, sinó a la sala Pina Bausch del Mercat de les Flors, a la muntanya de Montjuïc.
La nova proposta neix a partir d’un projecte que Clara Poch barrinava com a treball de llicenciatura en especialitat d’aeris circenses. Es va arribar a construir el pòrtic, original de Lluc Castells, que durant 16 anys ha estat esperant el moment de veure la llum. Des d’aquesta estructura penja un pèndol (en realitat és una farola del carrer cap per avall) que vol ser la metàfora de l’espectacle: el pas del temps, els retrobaments, els contrastos i els girs que et dona la vida.
L’espectacle és com una tassa d’elixir; transmet una pau i un benestar que s’ha convertit en el llenguatge propi de la companyia. Cant, dansa, música i circ es fusionen en un espectacle sensible i elegant, on el color ocre de la pista combina a la perfecció amb el vestuari més aviat balder de Clara Poch i Carla Farreny.
Les dues protagonistes de l’espectacle transmeten una química molt especial, un ritme a escena que també pot arribar a atrapar l’espectador. Aconsegueixen una cosa dificilíssima: una intimitat col·lectiva.
El tercer protagonista és Marçal Calvet, imponent músic que toca el violí amb força i que també fa el paper de rider en un dels moments més bonics de l’espectacle: el ball de les pedres amb Clara Poch. Els jocs de mirades, els moments de concert o els giravolts del pèndol amb Clara Poch gronxant-se són també altres propostes destacades d’un espectacle que dura una hora i passa com un sospir.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Lady Panda
TÍTOL CRÍTiCA: La poesia flotant i els cossos replicant-se
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
8