• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • La llamada
  • /
  • Irreverència amable
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

7

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Irreverència amable

Publicat el: 14 de setembre de 2019

CRÍTiCA: La llamada

Un musical benèvol que, aparentment fa escarni dels campaments espirituals però que acaba accedint a tots els tòpics d’una teologia més permissiva, que procura normalitzar els uniformes de monja amb el repertori de Presuntos Implicados. No podria ser d’altra manera si el mateix Jesús s’apareix a una de les perles del campament interpretant temes de Whithney Houston. Ara, la que s’havia de procurar un guardaespaldas és Déu, directament.

Aquest musical off, que ha passat a ser de culte a la cartellera de Madrid (un milió d’espectadors en sis anys, canta el màrqueting) fa una segona estada, breu, a Barcelona. Després de l’èxit al Barts, s’atreveix amb un escenari més cèntric: tres setmanes al Poliorama.

No cedeix en cap dels ganxos, el públic més jove connecta des de la primera rèplica. Una peça que, tot i que aparentment hauria de provocar les manifestacions dels fidels més retrògrads (com han fet amb Leo Bassi, Pepe Rubianes o Josep Maria Miró, per exemple) però que els deu deixar freds. Perquè tot i que el públic es rigui, incrèdul del quadre de Wojtyla en llums intermitents, de la creu que és la porta d’accés a l’escala cap al cel (només hi falta Demi Moore de Ghost) i que les monges siguin una caricatura de la candidesa dels personatges de Lina Morgan (la novícia) i de la modernor caducada (la superiora), totes reben un tracte molt respectuós, de tendresa dramatúrgica.

Los Javis, tant aparentment irreverents, actuen amb intel·ligència i naveguen entre les dues bandes del Mar Mort: fan broma de la religió passada d’època però la defensa alhora amb uns personatges benèvols, que es fan estimar. El mèrit d’aquest muntatge és que no es troba a faltar res del que es va veure a la pel·lícula (una seqüela del teatre que encara ha fet més mític aquest títol). Amb una llitera, una càmera negra amb creu descomunal que puja i baixa i, això sí, una il·luminació que viatja de les boles de miralls de les discoteques de locals dels anys 90 de províncies al contrallum per les entrades de Déu darrere les cortines trasllada l’espectador als diferents emplaçaments. Les actrius juguen i disfruten i transporten aquest gaudi a la platea. On destaca una veu omnipotent (aquesta sí, celestial i que podria fer retronar les muralles de Jericó de Ruth Lorenzo, un Jesús/Whitney Houston digna de la tempesta més furiosa).  

CRÍTIQUES RELACIONADES / La llamada

TÍTOL CRÍTiCA: La musical llamada divina

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Refregit de mongetes tendres

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: ‘La llamada’, de l”off’ al cel

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat