CRÍTIQUES

VALORACIÓ
8
Folk as queer, més enllà de la tradició
Publicat el: 18 d'abril de 2025
CRÍTiCA: Folk as queer
Aquests últims anys hem pogut seguir els inicis com a creador d’en Pere Seda, un dels referents del Pla d’Impuls, que hi participa justament tant com a dansaire, ballarí i coreògraf. Folk as queer és la primera peça de mig format i de sala de L’Esbord i d’en Seda com a creador, projecte guanyador del Premi Delfí Colomé. Aquesta última creació té molt de L’Hereu Riera, ja que partint dels codis formals del ball pla i altres referències, Seda les desconstrueix per alliberar-se justament de les formalitats i trobar un nou llenguatge que ens continuï connectant amb allò popular. A més del llenguatge, també s’allibera l’imaginari i l’estètica, entenent allò queer justament com un gest de transgressió molt més enllà de la performativitat del gènere, sinó de la identitat cultural mateixa. L’espectacle, que compta amb quatre ballarins a escena –Mercè Català, Carlota Malo, Pere Seda i Marc Udina–, té tota una part de coreografia grupal i rítmica molt potent, que aconsegueix destil·lar una essència ritual alhora que revolucionària. Gràcies al Premi Delfí Colomé, hem pogut tornar a veure Folk as queer al Dansa Metropolitana de 2025.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Folk as queer
TÍTOL CRÍTiCA: L’esbart bord a bord de la sensualitat
PER: Carme Canet

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Esclatant amb els tambors dels diables
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
8