SiNOPSi
Actors i actrius de carn i ossos, titelles, animacions i música són els elements amb els quals torna a l’escenari, revisada trenta anys després, una adaptació de l’obra de Goethe ambientada al continent africà.
Coneixem William Kentridge pels seus dibuixos, però també per les seves pel·lícules i produccions teatrals. Sovint combina dibuix, escriptura, música i teatre en obres que reinterpreten clàssics i exploren la política, la literatura i la història. Handspring Puppet Company, una de les companyies de titelles més importants del món, ha creat obres premiades que han estat de gira per més de trenta països durant els últims 40 anys.
El 1995, William Kentridge, Adrian Kohler i Basil Jones (Handspring Puppet Company) van estrenar i van fer una gira amb una adaptació del Faust de Goethe, ambientada en el context africà. Faustus in Africa! inclou text addicional del poeta sud-africà Lesego Rampolokeng i és una barreja estimulant de teatre, titelles i projecció, amb música de Warrick Sony i el difunt James Phillips, que subratlla les animacions de Kentridge.
El protagonista va de safari després de signar el seu pacte amb el diable, per gaudir de tot el que el continent ofereix. En una metàfora poderosa del colonialisme, aquesta història atemporal fa referència a temes universals que afecten tant a la nostra generació com a les que vindran. La traïció del propi bon criteri per obtenir un guany a curt termini ens tempta a tots i té molt a veure amb l’emergència climàtica actual. Aquesta versió nova, amb vídeo remasteritzat digitalment, aporta nitidesa a l’animació de Kentridge i presenta titelles nous per a la producció. El públic tindrà, per tant, l’oportunitat de revisar aquesta obra mestra des d’un angle inèdit.
William Kentridge és un artista nascut a Johannesburg el 1955. És internacionalment aclamat pels seus dibuixos, pel·lícules, produccions teatrals i d’òpera.
Handspring Puppet Company, fundada a Sud-àfrica el 1981 per Adrian Kohler i Basil Jones, ha establert la seva signatura d’excel·lència artística mitjançant l’ús de titelles finament elaborats en un context teatral en viu.
El matrimoni de les disciplines de Belles Arts i Teatre és al cor de la disciplina del titella en general, i del treball de Handspring en particular. L’obra de gran èxit War horse, produïda pel National Theatre de Londres, ha establert Handspring com una de les companyies de titelles més influents del món.