CRÍTIQUES

VALORACIÓ
7
La vella Helena no admet la decrepitud i demana al seu espòs, Ulenspiegel, que la desitgi amb la mateixa passió de joventut
Publicat el: 25 d'octubre de 2014
CRÍTiCA: Fam Oculta
La companyia Ignífuga, que ha presentat recentment amb èxit un altre dels seus espectacles al Círcol Maldà, ‘La norma de l’extinció (Platonov)’, d’Anton Txèkhov, proposa ara al Teatre Tantarantana la gairebé descoberta per als espectadors catalans del dramaturg i poeta holandès, Peer Wittembols (Bergen op Zoom, Països Baixos, 1965), amb un text dels que es deixen paladejar, molt poètic, i amb tres personatges que arriben a la decadència a través de la vellesa i que hi reaccionen amb tres actituds diferents.
Per una banda, la vella Helena no admet la decrepitud i demana al seu espòs, Ulenspiegel, que la desitgi amb la mateixa passió que ho va fer en l’etapa de joventut. Aquest, en canvi, aspira només a passar els dies en un estat de repòs o gairebé letargia. D’altra banda, el rei Felip II, es presenta davant la parella per reviure un temps passat i per tancar una ferida oberta de joventut. En un espai dividit horitzontalment en dos: frontal i de fons, s’estableix la divisió entre els desitjos i la realitat. Davant, Helena es rebat en un terra blanquinós, gairebé amb aparença de salnitre. Darrere hi ha el temps que flueix en una cadira de braós davant d’unes taules farcides sofisticadament de tota mena de menges. (…)
CRÍTIQUES RELACIONADES / Fam Oculta
No hi ha crítiques relacionades