CRÍTIQUES

VALORACIÓ
8
Al límit del món
Publicat el: 18 de març de 2021
CRÍTiCA: Crisálida
Antes Collado es tancava en una estructura rectangular, al límit del món, en una de les naus del recinte fabril Can Trinxat de l’Hospitalet de Llobregat. “Crisálida” es diu aquesta nova proposta del coreògraf i ballarí, que en una extraordinària forma física desplega l’imaginari d’un personatge sorgit de la naturalesa, amb un marcat accent antropomorfista perquè amb les seves accions vol plantejar el difícil encaix entre la circumstància íntima i la social. I en un desplegament corporal d’alta intensitat, posa en evidència que aquells dos mons no sempre són coincidents i poden, fins i tot, ser contraris en interessos.
Té un punt angoixant aquell desplegament gestual, limitat en l’interior dels mateixos pensaments o dels temors i anhels de cadascú, experiència compartida si pensem en la nostra posició en els espais des dels quals habitem gran part de la nostra vida: potser l’habitació de l’adolescent, el pis petit, o les construccions mínimes que en diem casa pròpia. En connexió visual, per això l’espai on actua és transparent, i amb una realitat que l’envolta quasi infinita. I des d’allà exerceix definitivament un acte de l’aïllament. Per acabar en una compromesa escena final, d’alt voltatge metafòric i exigència física i que dona títol.
Publicat a El Temps de les Arts
CRÍTIQUES RELACIONADES / Crisálida
TÍTOL CRÍTiCA: Animalitat i condició limítrofa
PER: Ana Prieto Nadal

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Quan un cromanyó balla Chayanne
PER: Clàudia Brufau

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Terrabastall de moviment fins a completar el silenci
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
8