CRÍTIQUES

VALORACIÓ
8
Un ring al claustre
Publicat el: 2 d'agost de 2016
CRÍTiCA: Combattimento
La impactant fotografia d’uns guants de boxa, negres i
usats, presideix significativament el programa de mà. Un ring ocupa el pati del
bell claustre del Carme. El Combattimento
està a punt de començar.
Es tracta d’un espectacle de petit format produït pel
Festival Castell de Peralada compost per una acurada i molt ben triada selecció
d’àries, laments i madrigals de Claudio Monteverdi, als quals Sara Blanch
(soprano), Anna Alàs (mezzo-soprano) i els tenors David Alegret i Víctor Sordo posen
veu, matisos i emoció.
Aprofitant l’evident teatralitat d’aquestes composicions i
potenciant la relació entre lluita i amor que presideix els Madrigali guerrieri e amorosi, Joan
Anton Rechi –direcció d’escena i dramatúrgia– resol el muntatge com un combat
de boxa: escenari central convertit en un ring; intèrprets abillats amb un
espectacular vestuari de Mercè Paloma que combina l’estètica “boxística” amb
l’operística, escenes dividides en rounds
i diferents elements escenogràfics propis d’aquest espai (tamborets, galledes,
campana…), reforçat per l’adient il·luminació d’Alberto Rodríguez Vela, que
incideix de manera efectiva en la tensió dramàtica.
Aquesta original i ben resolta proposta recolza, però, sobre
un puntal bàsic: l’excel·lent orquestra barroca Vespres d’Arnadí. Constituïda
el 2005 per Dani Espasa i Pere Saragossa, aquesta formació no només ha destacat
per la seva reconeguda qualitat artística sinó també per la seva voluntat de
difondre la música antiga entre un públic al més ampli possible. Dirigits en
aquesta ocasió pel mestre Fausto Nardi –qui, així com Vespres d’Arnadí, és un
“vell” conegut d’aquest Festival que enguany ja celebra els seus 30 anys–, Lina
Tur (violí I), Farran Sylvan (violí II), Natan Paruzel (viola), Alberto
Guerrero (violoncel), Mario Lisarde (violone), Manuel Minguillón (tiorba) i
Dani Espasa (clavecí) interpreten amb pulcritud i gran sensibilitat quinze
fragments extrets de diverses obres del qui ha estat considerat com el creador
de l’òpera moderna.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Combattimento
No hi ha crítiques relacionades