• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Cold Blood
  • /
  • Cinema live oníric; maquetes i mans que no paren quietes
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Cinema live oníric; maquetes i mans que no paren quietes

Publicat el: 28 de setembre de 2018

CRÍTiCA: Cold Blood

Kiss & cry s’imposa divertir-se en silenci. Crear jugant amb els plans, les imatges literàries i un gest petit i universal amb els palmells. En les seves maquetes, les mans no estan gairebé mai quietes. L’espectacle d’inauguració del TNT ha fet el cim. Tot i que, altres anys, portaven firmes consagrades com ara James Thiérrée, el nét de Charlot, (Tabac rouge, 2014), o el mateix Jan Lauwers (The blind poet, 2015), ha acabat guanyant-se el somriure del públic aquest Cold blood, a mode de road movie en directe.   Perquè el treball de Kiss & cry signa molts elements suggerents: una posada en escena tècnicament pulcre i amb un resultat d’imatges (a través d’un cinema live antològic). Fan un treball de càmera, jugant a enganyar l’ull amb trucs de càmera similars als de Katie Mitchell a Ombra (parla Euridice) però amb la preciositat del Sombreros de Phillipe Decoufflé.

Cold blood narra set maneres de morir una mateixa persona (o potser era un gat?). Com a personatges hi intervenen actorsiles seves mans. El mèrit dels plànols és que el públic percep el codi perfectament, i un actor de carn i ossos es converteix en la seva mà. O un dit, en persona. Es juga tant el matís que sembla que traspassi  el sentit del tacte a través de la càmera. La narració, en una veu que va detallant cada mort més inversemblant (i per accidents ben insòlits) juga amb un humor negre, sense forçar el to amb una cantarella pausada, rítmica, que fa creure en antropofàgia, ennuegaments impossibles, tubs de rentats criminals o una dona que es queixa perquè el seu marit (l’astronauta) no ve mai a sopar quan està treballant fora del planeta! Surrealisme màgic com la natació sincronitzada tipus films d’Esther Williams amb unes mans o la carícia d’uns braços captat des de sota la taula translúcida d’un cafè romàntic. Gran troballa aquesta d’evitar el sobretítols i que sigui un actor que ho llegeixi, depura la imatge, premet concentrar-s’hi entendre com es fan els plans i com un home es veu dins del bosc de maqueta, només jugant amb profunditat de camp, sense necessitat de cap chroma. Aprofitant l’ofici artesa del càmera. Preciós.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Cold Blood

TÍTOL CRÍTiCA: Sang tèbia

PER: Jordi Sora i Domenjó
imagen placeholder
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: What a f*cking maravilla!

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat