CRÍTIQUES

VALORACIÓ
7
Molt d’ humor i menys risc
Publicat el: 13 de maig de 2024
CRÍTiCA: Cabaret Trapezi 2024
Cabaret amb molt d’humor, però amb menys números espectaculars que en altres edicions. El pallasso Tortell Poltrona va caure del cartell per una lesió i el fantàstic José Luis Redondo va repetir com a mestre de cerimònies després de la seva celebrada participació en el 2023. Va saltar a la pista vestit de professor de tennis, amb perruca a l’estil Ryan Gosling, per elevar el ‘sex-*appeal’. Un personatge anomenat Ricky que va crear fa anys a Buenos Aires per a ‘pilotejar’ amb el públic. Redondo va demostrar la seva agilitat comunicativa improvisant drives i revessos en les seves interaccions amb els assistents. Juga amb un humor fresc i espontani, i domina molt bé la dinàmica amb l’audiència, que es caragolava de riure amb les seves bromes i ocurrències. Sumant a la seva faceta de clown, l’artista va exhibir els seus dots d’equilibrista i malabarista, amb pilotes de tennis i raquetes dalinianes, desfigurades com els rellotges del pintor. Amb tots els seus recursos, va donar molt de joc enllaçant les rutines dels artistes convidats. La vetllada va estar amenitzada per la música de Roc Sala Trio: Nil Villa Taberner, al saxo; Aleix Burgués Ibora, a la bateria i Roc Sala Coll, al piano, imprescindibles en la llarga espera inicial fins que tots els assistents van seure a l’abarrotada carpa.
En l’apartat del risc va destacar el número aeri del duo format per Diego i Xana, que va disparar la tensió evolucionant a gran alçada en un gran exercici de straps. El millor de la nit. La jove Marta Bolivar, formada a l’Escola de Circ Rogelio Rivel de Barcelona i en el CRAC de Lomme (França), va exhibir els seus poderosos equilibris encara que es va allargassar en excés interpretant un tímid personatge que no va acabar de connectar amb els espectadors. També sorgides del Rogelio Rivel, el Duo Laiaiona –Laia Gómez i Ona Vives- va mostrar la seva complicitat en una rutina de jocs icaris, mans a mans i portés acrobàtics entre tendres abraçades. Ambdues van protagonitzar ‘Amal‘, de la Baldufa Teatre, una peça sobre la immigració nominada als Premis de la Crítica d’enguany -va guanyar el pallasso Roi Borrallas amb el seu meravellós ‘Solo‘-.A tall d’homenatge, molt encertada la presència dels clowns Jordi Girabal i Atilà Puig, de Teatre Mòbil, que acabaran aquest 2024 la seva llarga trajectòria en les pistes. Quaranta anys divertint a les famílies amb personatges com l’altíssim xanquer i l’home baixet amb tres cames que van sorprendre els més petits de Reus. També van sorprendre Luis Javier i Miguel Ángel Córdoba Pelegrín, Doble Mandoble, pioners de l’anomenada ‘magie nouvelle’, que van començar la seva rutina amb un truc basat en la seva aparença –són bessons- i van combinar comicitat, màgia, teatre físic i manipulació d’objectes.
La gala va finalitzar amb el dinàmic exercici dels madrilenys Trocos Lucos, companyia emergent de joves especialistes en la bàscula coreana que van elevar la tensió amb els seus altíssims mortals. Un cabaret amb joves artistes que busquen el seu lloc en la carpa i l’adéu dels veterans Teatre Mòbil.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Cabaret Trapezi 2024
TÍTOL CRÍTiCA: Un ram divertidament esquifit de clavells
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
7