• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Barcelona 24h
  • /
  • Eficaç comèdia musical romàntica
CRÍTIQUES
Cartell2bcn24h2version Scaled
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Eficaç comèdia musical romàntica

Publicat el: 23 de febrer de 2021

CRÍTiCA: Barcelona 24h

Barcelona 24h respon amb eficàcia a l’etiqueta de comèdia romàntica musical. Que no és poc. Aconsegueix entretenir i divertir posant a l’escenari el plànol de Barcelona rimant les cançons amb els teatres del Paral·lel, per exemple o localitzant un dels moments culminants als bunquers de Collserola. Com la intuïció de la jove fotògrafa, li interessa retratar els ciutadans anònims, les històries insignificants però que coincideixen (amb més o menys fantasia) amb els desigs dels espectadors. Aqujests, mantenen el somriure als llavis durant tota l’obra. No té cap mania de jugar amb els tòpics i d’explotar-los en clau dramàtica i còmica.

El recorregut dels personatges va de la desorientació al somni, i de la decepció a l’atreviment a començar de nou. S’intueix que la muntanya russa emocional serà incessant entre les dues parelles que van retrobant-se per la ciutat, més emllà del final del show. Però el públic ws pot quedar amb la satisfacció d’un happy end tendre i optimista.

La peça roda molt veloç, amb uns mòduls (marca Jordi Bulbena, que sap resoldre molt bé les dificultats d’un escenari amb públic a 4 bandes, com ja ho va fer també a El despertar de la primavera) que es transformen contínuament. L’equip té molt assajat els canvis de vestuari i d’espai i resolen amb molta diligència. El text i partitura de Pau Barbarà Mir permet disfrutar d’una interpretació àgil i una interpretació musical solvent. Tot i la sensació de superficialitat de la comèdia, transita per sota unes ganes d’agradar que atrapen, que sedueixen.

El títol fa referència a una botiga, oberta les 24 hores, que serveix per fer el gag de qui compra l’últim Kinder. Segurament és un fet episòdic menor però que, efectivament, respon bé a la intenció i l’eficàcia de l’obra. No pretén presentar personatges turmentats pel dubte i els remordiments. Encara que s’hi pugui intuir, prefereix volar amb la fantasia i l’optimisme més entusiasta. I acaba contagiant-ho tot. Un musical que s’agermana amb peces de la sala (que es reivindica co la fàbrica de creació dels musicals de Barcelona) com Sugar (ningú no és perfecte).

CRÍTIQUES RELACIONADES / Barcelona 24h

TÍTOL CRÍTiCA: Ciutat oberta 24 hores

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra

Per abraçar

Per divertir

VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El musical de la Generación Z

PER: Juan Carlos Olivares
Juan Carlos Olivares
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Tot en un dia a Barcelona

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat