CRÍTIQUES

VALORACIÓ
8
El repte de fer una dramatúrgia per completar la seva especialitat de rebot de boles
Publicat el: 10 d'abril de 2016
CRÍTiCA: Alone
Aquest artista, especialista en el rebot de pilotes, té una notable capacitat de construir una història que embolcalla la seva disciplina. A Acorde (Tàrrega 2010) també jugava amb un monocicle. Ara, s’imagina que és un nàufrag que aconsegueix sobreviure en anar a parar a una illa deserta amb part de l’equipatge del vaixell que s’ha enfonsat enmig del temporal. El material que troba en les caixes serveixen poc per a trobar la manera de no embogir. Però la festa està assegurada. La pintura passa a ser el seu company (i un cap de porc senglar) amb el que veu vaixells que l¡’haurien de rescatar però també retrats amb els que mantenir una conversa o una fruiteria d’Archimboldi que, girant-la, es convertex en una altra bèstia d’aquella selva de mobles. I Sebas ha de combatre amb ell mateix quan s’embolica amb els marcs o quan procura baixar del seu sofà que és una mena de balancí sobre de l’armari.
En la seva especialitat també arrisca perquè aplica el rebot de pilotes en diferents plans el que implica una dificultat afegida (que li caldrà provar més). El fet que arribi, pràcticament, al final del muntatge pot fer que el cansament no el permeti concentrar-se prou. De totes maneres, Sebas sap distreure amb u cert aire clownesc que recorda pr moments Charles Chaplin (menjant-se una sabata pero també amb una mirada perduda, de romàntic de pega i adult que vol ser un nen fent-se pessigolles). Un espectacle de carrer per a un públic ampli de gent.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Alone
TÍTOL CRÍTiCA: Circ dramatitzat en una illa deserta
PER: Núria Cañamares

VALORACiÓ
8