CRÍTIQUES
VALORACIÓ
8
Bressoladores dramatúrgies del balancí
Publicat el: 17 de desembre de 2025
CRÍTiCA: Adeus. Oltrenotte
Han passat volant per l’Antic Teatre. Ha estat una troballa puntual de cinc intèrprets (Simona Ceccobelli, Vinka Delgado, Lupa Maimone, Ayelen Tejedor I Elisa Zedda) i un balancí, en una producció impulsada per la companyia sarda Oltrenotte. Si el gènere “comèdia de sofà de tresillo” el reivindica La Cubana (L’amor venia amb taxi), elles han creat una delirant i creativa dramatúrgia del balancí.
A cavall de l’acrobàcia (fan servir el moble com una plataforma des d’on fer equilibris) i del contorsionisme sobre d’una taula en la qual desapareixen sota de les estovalles (com aquells efectes visuals de Macarena recuerda, Ay ya!), del moviment (com la butac de Lali Ayguadé a Kokoro), del clown i la màscara (Baró d’Evel amb els seus tests de Qui som, per exemple) i fins i tot de la lírica informal, juganera sigui adaptant temes com construint partitures a partir d’onomatopeies. La seva presència, fet a partir de les individualitats, casa en una evidència d’un estar l’escena molt físic, present, amb necessitat d’atrapar.
Com a creació col·lectiva, es percep una direcció col·legida en què cada intèrpret troba el seu moment a actuar i (segurament també) a aportar idees des de la mirada externa de l’assaig. La peça fimbreja com un balancí amb la coherència d’un moble que es mou sota d’una estora que modifica i varia el balanceig monòton. Si aquest és el seu primer treball, farien bé de donar-li més vida i, si el pèndol del destí ho permet investigar amb nous treballs que connectin amb aquest joc intuïtiu de saló. Es respira frescor i entusiasme, tant de bo perduri i creixi. L’estrena del cicle Circ Antic ha començat amb una encoratjadora embranzida.
La peça fimbreja com un balancí amb la coherència d’un moble que es mou sota d’una estora que modifica i varia el balanceig monòton.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Adeus. Oltrenotte
No hi ha crítiques relacionades
