• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Articles
  • /
  • L’assaig d’Aire
ARTICLes
Sara 200x200

per Sara Esteller

L’assaig d’Aire

Publicat el: 29 de juny de 2017

Un cor de 25 veus, una projecció que
acompanya l’acció en escena sobre una pantalla, vuit ballarins, un
actor i un equip artístic de gairebé 50 persones. Amb aquests
ingredients Miquel G. Font està component Aire, la seva producció
més ambiciosa fins avui, per la qual ha comptat amb la coproducció
del Grec Festival de Barcelona i altres centres de creació com a
L’Estruch de Sabadell o el Graner. Es tracta de la cinquena peça
d’un projecte anomenat Ecumenicam pel qual ha ideat set espectacles.

Per acostar-nos al procés de creació
d’aquesta nova obra d’un dels joves coreògrafs catalans amb major
trajectòria internacional (ha treballat a Estats Units, França,
Alemanya, Suïssa,… com a ballarí i coreògraf), un nodrit grup de
curiosos espectadors va acudir dimarts passat a un assaig de la
companyia que dirigeix, Habemus Corpus, acció que s’inclou en la
iniciativa Grec Creació.

Miquel G.Font ha muntat una autèntica
Babel de ballarins: d’Israel, Bèlgica, Holanda, Polònia, França i
Catalunya prové el versàtil elenc que va oferir 25 minuts de la
peça. Aire ens parla sobre el que ens espera després de la mort, un
tema que dóna cabuda a allò més
espiritual; per això el punt d’arrencada
va ser un Kyrie Eleison que va permetre als ballarins anar entrant en
matèria. Després, dues escenes de la peça van servir per exhibir
la dansa rigorosa, detallada i dinàmica de G. Font. Frases grupals,
duets i solos dibuixant a l’espai un complex entramat de relacions i
perfilant els personatges que serveixen de fil conductor d’aquesta
història “basada en fets reals”. Els gestos, precisos i
evocadors, també són molt importants en aquesta història. Amb tot
el que es va veure i va escoltar durante l’assaig, veiem que està
garantit un espectacle de gran plasticitat i noves hibridacions.

Per a la banda sonora de la peça, que
segons el seu director és a més d’una obra de dansa “una
pel·lícula”, comptarà en escena amb la participació del Cor
Ciutat de Mataró i amb una composició electrònica abstracta del
propi G.Font que dimarts va sonar a la presentació. El seu
artífex reconeixia davant el públic que aquesta creació no ens
servira com a exercici d’evasió sinó que més aviat ens farà
pensar.

Després de l’exhibició, les
intervencions de l’equip artístic i del públic van permetre
desgranar més detalls del procés
creatiu d’Aire, un entramat de disciplines artístiques al servei de
la història que G.Font ens oferirà els dies 11 i 12 de juliol a la
sala MAC del Mercat dels Flors.

Benvingudes siguin totes aquestes
preguntes que ens llança; com sabem, trobar resposta no és
l’important.

Si vols veure, què va passar a l’assaig d’Aüc, clica aquí

CRÍTIQUES RELACIONADES / Grec Creació 2017

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Clàudia Brufau
Claudiabrufau
VALORACiÓ
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Clàudia Brufau
Claudiabrufau
VALORACiÓ
LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat